Senaste nytt

COOP Medmera mer

joakgarp

Medlem
Handlar inte om min eller min sambos ekonomi.
Det handlar om att Coop är den bank som är ensamma om att inte erbjuda en tjänst som kallas efaktura som har efterfrågats i flera år. Jobbar du på Coop eller varför sitter du och försvarar dem här på forumet?
När man är ensamma på en marknad om att inte erbjuda en service så är det dags att rätta till det snabbt.

Wow sjukt drygt inlägg. Inte väntade mig Flashback-nivå på detta forum. Skärpning tack.

Notis: Inlägget har ändrats av moderator för att ta bort citerade inlägg.
 
Last edited by a moderator:

Senator

Moderator
Gomorron vänner,

En påminnelse om att personliga påhopp inte tolereras. En annan reflektion: alla har vi olika förutsättningar och behov. Skall vi "hoppa på" alla som har andra förutsättningar och behov kommer det bli väldigt tråkig stämning härinne.

Jag har städat lite i en del inlägg.

Trevlig fredag!
Hans/Senator i rollen som moderator
 

Berglund

Medlem
Det handlar om att Coop är den bank som är ensamma om att inte erbjuda en tjänst som kallas efaktura som har efterfrågats i flera år. Jobbar du på Coop eller varför sitter du och försvarar dem här på forumet?
När man är ensamma på en marknad om att inte erbjuda en service så är det dags att rätta till det snabbt.
Här handlar det om en så enkel sak som att du har fel. Diners Club, som ges ut i Sverige av SEB Kort AB, erbjuder inte heller efaktura. Något samma kortutgivare erbjuder för SAS Mastercardprodukten. Så att Coop skulle vara ensamma, stämmer inte.

Var jag jobbar eller inte, kan vi lämna därhän eftersom det inte hör till. Men upplysningsvis har jag aldrig jobbat på eller för Coop.
 
  • Gilla
Reactions: JNH

joakgarp

Medlem
Det är väl bättre att inte använda sig av de företag som inte erbjuder de tjänster man efterfrågar? Säg upp avtalet med Coop om de inte tillhandahåller vad du efterfrågar. Det lönar sig aldrig att bara vara missnöjd utan att göra något åt saken.

Man kan vara nöjd kortinnehavare även om man är missnöjd med en mindre del i deras tjänst.
Men inget är perfekt. Tråkigt nog.
Håller med att det är dåligt av Coop att inte erbjuda e-faktura, men i väntan på det så finns det på Coops hemsida (under kontoinformation) alla uppgifter om fakturans storlek, förfallodatum, OCR, Plusgiro-nummer osv.
Yes. Förutom att brytdatum specificeras inte som Amex gör.
 

El0

Medlem
Jahapp då var det min tur att utsättas för bedrägeriförsök.

Råkade ha min telefon avstängd (... :) ) när de ringde mig den 23:e, någon hade försökt handla på Food Lion i USA utan chip+PIN. Eftersom jag använt chip+PIN dagen innan i Prag så förstod de snabbt att det var bedrägeri på gång, så kortet spärrades utan att transaktionen gick igenom.
Kom hem i fredags och då låg ett nytt kort i brevlådan.

Grymt bra upplevelse (blev ju inte av med några pengar :) )
 

mry

Medlem
Synd att Coop fortfarande inte har löst e-faktura/läsa faktura på deras hemsida/göra en brytlinje på köphistorik/maila fakturan. Ska iväg till Japan imorgon, borta i fem veckor och vet inte vad som är vad på fakturan som dras den siste denna månaden. Jag och sambon har inte gemensam ekonomi så vi betalar varsitt och brukar räkna ut när räkningen kommer brevledes. Nu får vi inte den möjligheten eftersom mellan 13-15:e kommer räkningen.
Svar tidigare har varit runt 4:e varje månad är brytdatumet men när jag räknar så stämmer det såklart inte.. skittråkigt. Amex löser detta så mycket bättre.

Det går ju att räkna ut allt det där om man loggar in väl? Du vet summan du ska betala totalt och alla transaktioner och vem som handlat av er?
 
Toppen