Senaste nytt

COOP Medmera mer

Nemo

Medlem
Undrar om man kan lägga in Köp från Tui på Coop i efterhand?
Tror inte det.
Erbjudanden för dig som är Coop-medlem | TUI.se
"Information och villkor
För att få Coop-rabatt och poäng krävs det att du har gått in på www.coop.se/tui och länkat hit. via "Boka här"-knappen. Rabatten dras automatiskt och visas i prisspecifikationen mot slutet av bokningsdialogen, innan bokningen bekräftas. När bokningen är klar eller vid betalningen får du som medlem hos Coop upp en ruta där du skriver in ditt MedMera-nummer.

Coop-rabatt, minst 600:-, ges på nybokningar som görs minst 90 dagar före avresa. Rabatten gäller endast bokningar gjorda via inloggning på www.coop.se/tui Gäller paketresor med charterflyg; ej paketresor med reguljärflyg, ej endast flyg, kryssningar eller ospecificerad resa. Du får 1 poäng per krona på resans totala slutpris. Erbjudandet är personligt för dig som är medlem och du måste själv vara med på resan. Platsantalet är begränsat. Rabatten kan ej kombineras med andra rabatter.
Genom att du bokar resan med TUI via coop.se godkänner du att dina personuppgifter behandlas av både Coop och TUI. Läs mer om personuppgifter hos TUI. Läs mer om personuppgifter hos Coop. TUI reserverar sig för prisändringar och korrekturfel.
"
 

joakgarp

Medlem
Ny förändring av Coop medmera mer. Nytt namn: Coop Mer och sänkning av poängintjäning hos Coop från dubbla poäng (2p) till 1p.
Nytt utseende. Allt annat är samma.
Coop Mer - MasterCard

Jag som befintlig MMM-kund borde få behålla min dubbla poängintjäning hos Coop tills kortet går ut (2020)..
 
Ny förändring av Coop medmera mer. Nytt namn: Coop Mer och sänkning av poängintjäning hos Coop från dubbla poäng (2p) till 1p.
Nytt utseende. Allt annat är samma.
Coop Mer - MasterCard

Jag som befintlig MMM-kund borde få behålla min dubbla poängintjäning hos Coop tills kortet går ut (2020)..

"Ju mer du handlar på Coop desto mer poäng får du. Första tusenlappen du handlar för ger 0,5 poäng/kr. Nästa tusenlapp ger 1 poäng/kr. Så fortsätter det hela vägen upp till 5 poäng/kr. När månaden är slut börjar du om från början. "

1.5 poäng på första tusenlapp ser det ut som och 6 poäng efter 5000kr :)
 

t90tho

Medlem
Ny förändring av Coop medmera mer. Nytt namn: Coop Mer och sänkning av poängintjäning hos Coop från dubbla poäng (2p) till 1p.
Nytt utseende. Allt annat är samma.
Coop Mer - MasterCard

Jag som befintlig MMM-kund borde få behålla min dubbla poängintjäning hos Coop tills kortet går ut (2020)..

Känns som att det blir en massa räknande nu för att optimera inköpen tidsmässigt. Allt som inte absolut inte är färskvaror borde man sannolikt köpa så sällan som möjligt.

Detta är ju en klassisk tveeggad enhancement:
För de som handlar kontinuerligt på coop är det för det mesta en försämring:
- För de som handlar lite på coop blir det färre poäng - breakeven mot nuvarande på 2500 kr/månad
- För de som handlar för mellan 2500 kr och 3500 kr/månad (i snitt, nådde inte poängfördubblingen som var 21000 kr/halvår) är det en förbättring
- För de som handlar för mellan 3500 kr och 4750 kr är det en försämring
- För de som handlar för över 4750kr/månad är det en förbättring.

Sedan för de som har stora inköp en månad så är det en förbättring. Om du lyckas handla för 20000 kr en månad drar du in 85500 poäng.

Du skulle då kunna få - om du betalar med Amex Elite som väl alla Coop tar - 12550 EB poäng för en spend på 20000 kr. Totalt 63p/100 kr är svårslaget.
 

jumbooze

Medlem
Känns som en bra förändring då jag handlar mycket när jag är hemma ( nu uppe på 5p/kr + 30 eurobonus poäng / 100kr med MC Premium kampanj)
Så om min matte stämmer så är det 80p/100 kr
Då kvittar det att man har några/någon månad utan spend
 

joakgarp

Medlem
Synd att Coop fortfarande inte har löst e-faktura/läsa faktura på deras hemsida/göra en brytlinje på köphistorik/maila fakturan. Ska iväg till Japan imorgon, borta i fem veckor och vet inte vad som är vad på fakturan som dras den siste denna månaden. Jag och sambon har inte gemensam ekonomi så vi betalar varsitt och brukar räkna ut när räkningen kommer brevledes. Nu får vi inte den möjligheten eftersom mellan 13-15:e kommer räkningen.
Svar tidigare har varit runt 4:e varje månad är brytdatumet men när jag räknar så stämmer det såklart inte.. skittråkigt. Amex löser detta så mycket bättre.

Googlar jag så har man gett svar att man jobbar på att lösa det under 2017 men nu är det augusti..
 

Berglund

Medlem
@joakgarp Det är väl inte hela världen? Ring in och berätta att du skall vara borta och fråga om det går att flytta fram sista betalningsdag 14 dagar, alternativt så tar du en påminnelsefaktura och "köper" dig 14 dagar till för påminnelseavgiften 60 kr.
 

joakgarp

Medlem
@joakgarp Det är väl inte hela världen? Ring in och berätta att du skall vara borta och fråga om det går att flytta fram sista betalningsdag 14 dagar, alternativt så tar du en påminnelsefaktura och "köper" dig 14 dagar till för påminnelseavgiften 60 kr.
Absolut inte att det är hela världen.
Men det är ett störande moment och borde ha fixats till grymt mycket snabbare än 2017.

Jag har det på autogiro så det dras automatik. Hela grejen stör mig bara att det inte erbjuds när det har efterfrågats så länge.
 
Toppen