Senaste nytt

COOP Medmera mer

Beherit

Medlem
Jag ringde för att säga upp vårt Coop MedMera kort, kundtjänsten visade inget som helst intresse av att ta bort årsavgiften eller gjorde några ansträngningar för att få behålla oss som kunder. De tog dessutom god tid på sig att skicka uppsägningsblanketten, två veckor dröjde det innan den damp ner i brevlådan.

Lösningen för oss blev att byta Coop MedMera och våra konton och kort på Icabanken, som även de försämrat sina villkor och höjt avgifter i år, till Skandiabanken.

Vi övervägde också SAS Mastercard innan vi bestämde oss för Skandiabanken. För oss blev Skandia bättre eftersom vi då även kan ersätta Icabankens banktjänster fullt ut.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

srg

Medlem
Det låter som om det räcker för dig att ha ett vanligt Coop-medlemskort istället för MedMera Mer.
Jag använder det även på dom få ställen där Amex inte fungerar, det kanske inte är helt optimalt jämfört med något annat MC, men jag tycker att det är tillräckligt för att inte använda det tredje kort.

Hade jag inte haft ett Coop så nära hade jag nog omvärderat.
 
Jag använder det även på dom få ställen där Amex inte fungerar, det kanske inte är helt optimalt jämfört med något annat MC, men jag tycker att det är tillräckligt för att inte använda det tredje kort.

Hade jag inte haft ett Coop så nära hade jag nog omvärderat.
Medlemskort på Coop, SAS mastercard och Amex hade förmodligen varit en bättre affär för dig.
 

oscy

Medlem
Ny till forumet! Jag tillhör den där skaran som missade att Coop/SAS drog ner på conversion och sitter därmed fast med över 200k poäng och hoppas på någon växlingskampanj likt tidigare...

Har för stunden Coop MC medmera och ett AMEX eurobonus premium. Handlar all mat på Coop som ligger runt hörnet, men använder mig av AMEX för att betala allt där det går med Coopkortet som backup på alla ställen som inte tar AMEX. Har dock ledsnat på Coop. De har gjort villkoren sämre och höjt avgiften så det blir till att säga upp den skiten...

Såg då ditt inlägg nedan Jakob. Finns det någon anledning att du rekommenderar just SAS mc istället? Det enda jag ogillar när jag skummar igenom villkoren är att även den har valutapåslag. Det vore fint att ha ett alternativ utomlands som inte lägger på en massa...


Medlemskort på Coop, SAS mastercard och Amex hade förmodligen varit en bättre affär för dig.
 
Ny till forumet! Jag tillhör den där skaran som missade att Coop/SAS drog ner på conversion och sitter därmed fast med över 200k poäng och hoppas på någon växlingskampanj likt tidigare...

Har för stunden Coop MC medmera och ett AMEX eurobonus premium. Handlar all mat på Coop som ligger runt hörnet, men använder mig av AMEX för att betala allt där det går med Coopkortet som backup på alla ställen som inte tar AMEX. Har dock ledsnat på Coop. De har gjort villkoren sämre och höjt avgiften så det blir till att säga upp den skiten...

Såg då ditt inlägg nedan Jakob. Finns det någon anledning att du rekommenderar just SAS mc istället? Det enda jag ogillar när jag skummar igenom villkoren är att även den har valutapåslag. Det vore fint att ha ett alternativ utomlands som inte lägger på en massa...
Om det är Eurobonuspoäng du är ute efter så är SAS mc och Amex bästa kombon.
Det finns bättre kort för utomlandsbruk, men utan poängintjäningen. Med ett undantag: Skandiabankens kort. För att få poängen krävs dock att du får in lönen på kontot där.
 

oscy

Medlem
Jo... eurobonuspoäng känns ju mer spännande än coops poängshop åtminstone... ;)
Får väl bli SAS mc isåfall då... det är det enda jag dock saknar från coop-kortet, att slippa valutapåslag... det var perfekt utomlands... men i övrigt verkar dom ju helt ha tappat förståndet... alla villkor är försämrade ändå dubbla man nästan årsavgiften... lär ju ha många kunder kvar snart...
 
Jo... eurobonuspoäng känns ju mer spännande än coops poängshop åtminstone... ;)
Får väl bli SAS mc isåfall då... det är det enda jag dock saknar från coop-kortet, att slippa valutapåslag... det var perfekt utomlands... men i övrigt verkar dom ju helt ha tappat förståndet... alla villkor är försämrade ändå dubbla man nästan årsavgiften... lär ju ha många kunder kvar snart...
Håller med, Coops kort gick från att vara riktigt bra till att bli riktigt dåligt... Om du ska skaffa ett SAS mc kan du göra det via denna länken:
T006 | SAS Eurobonus World MasterCard
Så får du några fler poäng än via den vanliga sidan. Passa på att beställ ett point earner-kort till någon också så får du ytterligare poäng. :)
 

Ubbe

Medlem
Håller med, Coops kort gick från att vara riktigt bra till att bli riktigt dåligt... Om du ska skaffa ett SAS mc kan du göra det via denna länken:
T006 | SAS Eurobonus World MasterCard
Så får du några fler poäng än via den vanliga sidan. Passa på att beställ ett point earner-kort till någon också så får du ytterligare poäng. :)

Det finns ett STORT minus. De är jäv**gt jobbiga om du betalar saker på/via tex Betalo eller Billhop. Jag fick hot om uppsägning av både eurobonuskonto och eurobonus-MC konto när jag handlade där men det är ju samma för SAS Diners som administreras av samma grupp/människor/folk/****.

EDIT: Antalet stjälnor ovan är inte relaterade till antalet bokstäver utan känn frihet att lägga in valfri text som passar din åsikt.

Ha en bra hekg!
 
Toppen