Senaste nytt

Conrad Maldiverna Water villa för 95k poäng

Tostarp

Medlem
Har nu bott här fyra nätter av tio bokade i watervilla. Blev uppgraderade till en spavilla vid ankomst, men vi bytade efter första natten pga div problem.
Stället har gått ner sig en smula sen vi var här sist, lite sämre service och lite sämre underhåll.
Priserna är dock en smula högre.
Tror att iom Hilton är borta och numera WA är nummer ett så blir automatiskt Conrad nummer två.
 

taxvalp

Medlem
Har nu bott här fyra nätter av tio bokade i watervilla. Blev uppgraderade till en spavilla vid ankomst, men vi bytade efter första natten pga div problem.
Stället har gått ner sig en smula sen vi var här sist, lite sämre service och lite sämre underhåll.
Priserna är dock en smula högre.
Tror att iom Hilton är borta och numera WA är nummer ett så blir automatiskt Conrad nummer två.

Tack för info! Undrade just över sakernas tillstånd i en annan tråd 30 grader i februari - Conrad Rangali med Hiltonpoäng | Sida 15 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

De de verkar ha slagit ihop afternoon tea och happy hour till samma plats och överlappane tidpunkt och jag har läst olika reaktioner på det. Synpunkter?
 

Tostarp

Medlem
Tex nästan 24h för att byta batterier i fjärrkontrollen till AC'n. Div spik o skruv som sticker upp ur trädäcken lite här och där med en axelryckning till svar när man påpekar detta. Iom att man går barfota väldigt ofta här så kan det bli ganska otrevliga sår.

Annars är det som vanligt väldigt trevligt här, men jag hade aldrig betalt de pengar dom vill ha för att bo här. Priset för sjöflyget låg nu på sextusen spänn per person. Inte ok.
 

Tostarp

Medlem
Såg inbjudan till 'Oktoberfest'. USD250 per skalle, ingick då öl och mousserande vin.

Väldigt mycket 'junior' personal som inte riktigt får till det men är snälla o trevliga. Får känslan av att det är väldigt många trainees här.

Personalen som sköter trädgårdsgörat har skjortor märkta med 'contractor' och pratar ingen Engelska? Gästarbetare?

Summan av intrycket så här långt är att 'top-notch'-känslan vill inte riktigt infinna sig...
 

Big Birger

Medlem
Så om jag är HHD och bokar en "Beach Villa" med Hilton-poäng, är det sannolikt att bli uppgraderad till "Water Villa" under förutsättning att det finns lediga sådana? Eller uppgraderar de gärna inte bokningar gjorda på bonuspoäng?

Rent formellt ska väl Diamond-förmånen vara densamma, men hur det borde vara och hur det är behöver ju som bekant inte vara samma sak
 

taxvalp

Medlem
Så om jag är HHD och bokar en "Beach Villa" med Hilton-poäng, är det sannolikt att bli uppgraderad till "Water Villa" under förutsättning att det finns lediga sådana? Eller uppgraderar de gärna inte bokningar gjorda på bonuspoäng?

Rent formellt ska väl Diamond-förmånen vara densamma, men hur det borde vara och hur det är behöver ju som bekant inte vara samma sak

Mindre sannolikt med tanke på antalet HHD som bor där kombinerat med god beläggning och en rutin för att sälja uppgraderingar. Finns som alltid exempel på folk som har haft flyt men det verkar vara undantag.
 
Toppen