Senaste nytt

Conrad eller Millenium Hilton i Bangkok?

På väg till Conrad Bangkok i skrivande stund. Återkommer efter positiv vistelse i somras. Kanake något opersonligt hotell men så är ju de flesta hotellen ändå. Conrad går mer för klassisk kolonial ish stil istället för avskalad modern. Smaken där är rätt avgörande dvs. Teak eller blanka ytor.

Servicen är bra och uppmärksam. Bett som hhd om möjlighet åter till corner room och svar inom en dag om att man hoppas kunna beakta önskemål. Loungen är bra, dock åter något opersonlig. Servicen dock bra och utbudet likaså. Enda negativa är läget och priserna. 10-15min promenad till kollektiva färdmedel (läs trafik i Bangkok) då taxi kan va ett problem. Att en öl kostar 300bht vid poolen är iofs obskyrt löjligt för thailändska priser mätt men alla 5* hotellen har rån priser hur som. Bra gym.
Ett steg före dig @Voyageur !

Möts vi på en drink? Jag bor här till måndag och det är 3 pers till från BC i stan!
IMG_20170107_112134_486.jpg
 

Direktorn

Medlem
Är på Millenium Hilton i loungen. Hotellet är fint och även rummet River Suite men loungen är sjukt crowded och personligen kan jag gärna hoppa över den nästa gång. Ingen avkopplad feeling utan det känns som om alla hotellgäster ges loungeaccess.. Testar inte matutbudet i loungen
20170415_181402.jpg
eftersom vi har en bokning på JW Marriott New York Steakhouse om ett par timmar. Matutbudet verkade dock inte imponerande och det är kö till en disk för enklare drinkar och vin. Ingen självservering och förstår att det skulle vara omöjligt med så mycket folk..
 

Johan67

Medlem
Ja, glöm Hilton Millenium i Bangkok.

Efter min vistelse där har jag bott på ca 25 andra Hilton och detta hotell är fortfarande det minst bra.

Conrad Bangkok - helheten med rum och lounge är alldeles förträffligt.
 
Toppen