Senaste nytt

Conrad eller Millenium Hilton i Bangkok?

Dr. Miles

Expert
Jag är fortfarande kvar på hotellet och har framfört mina synpunkter till Manager on Duty som konstaterade att det är så alla Executive-rum ser ut - i mitt tycke Scandic-inredning från sena 80-talet.
Om du är fortfarande kvar på hotellet, kan du posta bilder av ditt rum och badrum som du talar om?
 

RonnieK

Medlem
Jag håller med om att Conrad är mer sofistikerat och bättre på flera sätt. Men loungen på Millenium är riktigt trevlig med härlig utsikt.
IMAG2503.jpg IMAG2504.jpg IMAG2505.jpg IMAG2508.jpg
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Avgeek

Medlem
Håller inte med ang. Conrad, tycker att det håller rätt låg standard i Bangkok imho. Nu har jag inte bott på Millennium så svårt för mig att jämföra, men Conrad hade rätt kaosig och inattentive service i loungen, frukosten medioker (men absolut inte vad jag förväntar mig på ett Conrad). Helt ok hotell, men inte mer än så och det finns många bättre hotell i samma prisklass i Bangkok
 

Johan67

Medlem
Om du är fortfarande kvar på hotellet, kan du posta bilder av ditt rum och badrum som du talar om?

Jag ska försöka ta några bilder så att det framgår tydligt vad jag menar.

Tillägg till tidigare inlägg:

För mig har alltid Hilton varit "kvalite", men redan för många år sedan blev jag medveten om att t ex Hilton National i UK var mer av motell-karaktär samt att Hilton i USA höll/håller mycket varierande standard.

Precis som @Senator skriver i ett inlägg ovan så är det många olika "brands" i Hilton-familjen och varje "brand" har en egen inriktning och kanske även målgrupp.

Under pågående Asien-resa bor jag totalt 26 nätter på 7 olika hotell i prisklasser från 300 SEK och upp till 2 500 SEK. När det gäller Hilton-hotellen så bokades dessa i slutet av november under en "flash-sale" och många referenser hittades här på BC. Jag ska återkomma med någon form av rese-rapport så småningom.

P.s. Har jag möjligen missförstått vad just brandingen "Hilton Hotels" står för - är det ett slags uniformt Scandic? (De har ju trots allt en kortare historia bakom sig...)
 
Last edited:

NotRyan

Medlem
Jag är fortfarande kvar på hotellet och har framfört mina synpunkter till Manager on Duty som konstaterade att det är så alla Executive-rum ser ut - i mitt tycke Scandic-inredning från sena 80-talet.

Det är inget fel på personalen.

Conrad är ju som någon skriver ovan ett helt annat koncept och en lounge-jämförelse blir kanske inte helt rättvis, men Conrad hade riktigt sofistikerad service förra veckan med flera varmrätter, viner och drinkar för den som var intresserad samt en i övrigt smakfullt möblerad och inredd lounge. Dessutom en ordnad lounge-checkin respektive utcheckning.
Ja, Executive-rummen är rätt tråkiga och inget man direkt blir exalterad över, däremot är jacuzzin i badrummet rätt trevlig :)

Check-in och ut i loungen på MHB har alltid fungerat klockrent för mig.

Det är nog lite bättre utbud på Conrads evening-cocktail...
 

Gus

Medlem
Jag tycker helt klart millennium slår Conrad.

I vanliga fall tycker jag att Hiltons lounger kan vara ganska opersonliga men millenniums lounge tycker jag är personlig. Dels tack vare att man kan vara utomhus och dels tack vare den trevliga personalen som med glimten i ögat blandar smarriga drinkar och delar ut läskande öl.

Jag gillar standardrummen bättre än executive-rummen. Men bäst gillar jag sviten vi fick sist! :D

Poolen på millennium är också trevlig, vill man vara i skuggan finns det ett tak man kan vara under, och solen finns i övriga delar av poolen.

Det negativa med millennium tycker jag är det störiga bygget bredvid och att det inte finns några bra restauranger på promenadavstånd.
 

Johan67

Medlem
Jag tycker helt klart millennium slår Conrad.

I vanliga fall tycker jag att Hiltons lounger kan vara ganska opersonliga men millenniums lounge tycker jag är personlig. Dels tack vare att man kan vara utomhus och dels tack vare den trevliga personalen som med glimten i ögat blandar smarriga drinkar och delar ut läskande öl.

Då är jag i fel lounge - den på våning 31 är något helt annat.
 

Voyageur

Medlem
På väg till Conrad Bangkok i skrivande stund. Återkommer efter positiv vistelse i somras. Kanake något opersonligt hotell men så är ju de flesta hotellen ändå. Conrad går mer för klassisk kolonial ish stil istället för avskalad modern. Smaken där är rätt avgörande dvs. Teak eller blanka ytor.

Servicen är bra och uppmärksam. Bett som hhd om möjlighet åter till corner room och svar inom en dag om att man hoppas kunna beakta önskemål. Loungen är bra, dock åter något opersonlig. Servicen dock bra och utbudet likaså. Enda negativa är läget och priserna. 10-15min promenad till kollektiva färdmedel (läs trafik i Bangkok) då taxi kan va ett problem. Att en öl kostar 300bht vid poolen är iofs obskyrt löjligt för thailändska priser mätt men alla 5* hotellen har rån priser hur som. Bra gym.
 

Johan67

Medlem
Ölen kostade igår 180 Baht vid poolen.

Har använt Uber under den här vistelsen och det har fungerat bra och blivit riktigt billigt. Inget trassel med betalning, utan allt har debiterats mitt registrerade Amex.
 

Voyageur

Medlem
Ölen kostade igår 180 Baht vid poolen.

Har använt Uber under den här vistelsen och det har fungerat bra och blivit riktigt billigt. Inget trassel med betalning, utan allt har debiterats mitt registrerade Amex.

Hmm intressant 5 månader sedan var den 280bht kommer ihåg summan då den var så sjukt hög och jag och en annan som beställde skrattade åt det. Men bra i så fall :)
 
Toppen