Senaste nytt

Conrad eller Millenium Hilton i Bangkok?

Johan67

Medlem
Är på Hilton Millennium i Bangkok.

Är HHD och blev uppgraderad till King Executive River View på våning 27.

Sunkigt Hilton-hotell och en lounge som inte direkt överaskar positivt.
 

Senator

Moderator
Är på Hilton Millennium i Bangkok.

Är HHD och blev uppgraderad till King Executive River View på våning 27.

Sunkigt Hilton-hotell och en lounge som inte direkt överaskar positivt.

Jag är väldigt nyfiken på vad du upplever som "sunkigt" på hotellet. Hilton är som oftast i bästa fall 4* och inte 5* men av de Hilltonhotell jag har besökt runt i världen är nog detta i mitt tycke ett av de 10 bästa som bär Hiltonvarumärket. Därmed är jag som sagt nyfiken vad du tycker är sunkigt.
 

Johan67

Medlem
Slitet och trångt rum med en riktigt smutsig matta. Badrumsattiraljerna huller om buller och frostat glas i duschen som inte rengjorts på länge.
Loungen serverar en medioker frukost och på kvällen lite snittar med vin och drinkar. Inredningen andas 80-tal och är allmänt sliten samt att mattorna är mycket fläckiga.

Bodde på Conrad i förra veckan över nyår och det var/är en mer normal Hilton-upplevelse.
 

Senator

Moderator
Slitet och trångt rum med en riktigt smutsig matta. Badrumsattiraljerna huller om buller och frostat glas i duschen som inte rengjorts på länge.
Loungen serverar en medioker frukost och på kvällen lite snittar med vin och drinkar. Inredningen andas 80-tal och är allmänt sliten samt att mattorna är mycket fläckiga.

Bodde på Conrad i förra veckan över nyår och det var/är en mer normal Hilton-upplevelse.

Ok, låter tråkigt. Jag hade lämnat detta som feedback. Nu har inte jag varit där på 4 år, så du besitter nyare information. I mitt minne var utbudet i loungen rätt bra, och det fanns bra frukost och kvällssnack. I min erfarenhet över standard från andra Hilton hotell.

Dock är inte Conrad och Hilton samma sak. Det är två olika varumärken med olika målgrupper som ägs av samma hotellgrupp. Jag förväntar mig aldrig att uppleva samma på Conrad som Hilton, och jag skulle förvånas om Hiltongruppen vill att deras gäster skall tro det är samma sak. I så fall borde marknadsavdelningen som jobbar med Conradvarumärket få sparken :)
 

Steve

Medlem
Ok, låter tråkigt. Jag hade lämnat detta som feedback. Nu har inte jag varit där på 4 år, så du besitter nyare information. I mitt minne var utbudet i loungen rätt bra, och det fanns bra frukost och kvällssnack. I min erfarenhet över standard från andra Hilton hotell.

Dock är inte Conrad och Hilton samma sak. Det är två olika varumärken med olika målgrupper som ägs av samma hotellgrupp. Jag förväntar mig aldrig att uppleva samma på Conrad som Hilton, och jag skulle förvånas om Hiltongruppen vill att deras gäster skall tro det är samma sak. I så fall borde marknadsavdelningen som jobbar med Conradvarumärket få sparken :)

Jag var på Millennium för 2 veckor sedan och jag hade en helt annan upplevelse än @Johan67 där jag definitivt rankar Millennium i toppskiktet av Hiltonhotell jag besökt.
Dock åt jag inte frukost i loungen, valfritt som HHD att äta i lounge eller i vanliga restaurangen, och det som levererades där var i toppklass både i utbud och service.
Mitt rum, Panoramic River Suite, var också mycket bra i skick och det fanns inget att anmärka på.
Noterbart hur olika vi upplever en och samma produkt, jag själv hade ingen supervistelse på Conrad Bangkok medan andra lyfter det till skyarna.
 

NotRyan

Medlem
Jag har bott rätt många gånger på Millennium Hilton, och jag kan bara understryka det @agehall skriver. Det är ett bra hotell med trevlig service. Kanske inte ett av de allra bästa men inte långt därifrån. Loungen är mycket trevlig med bra personal. Jag har däremot aldrig varit med om en executive lounge som har lika bra utbud på frukost som hotellrestaurangen, men den är inte dålig i loungen på MHB.

Hotell drivs sedan av människor, och vi människor har ju en tendens till skillnad från maskiner att kunna leverera både bra och dåliga upplevelser. Anmärkte du på dom sakerna du tog upp här @Johan67? Lät du personalen göra upplevelsen bättre för dig? Om dom inte gjorde det trots dina synpunkter så skulle jag kontakta Hilton och reklamera.
 

Johan67

Medlem
Om jag är frekvent resenär med en massa referenser eller ej låter jag vara osagt, men att klassa Hilton Millennium Bangkok högre än ett ordinärt Scandic-hotell är att överdriva. Hade jag inte förbetalt i samband med Hiltons flash-sale i november så hade jag definitivt bytt hotell.

Av alla Hilton-hotell jag bott på så är detta det klart sämsta.

Jag känner inte igen något av det Ni andra skriver - det finns väl inte fler Hilton Millennium i Bangkok? Eller är jag i fel lounge?
 

Johan67

Medlem
Lät du personalen göra upplevelsen bättre för dig? Om dom inte gjorde det trots dina synpunkter så skulle jag kontakta Hilton och reklamera.

Jag är fortfarande kvar på hotellet och har framfört mina synpunkter till Manager on Duty som konstaterade att det är så alla Executive-rum ser ut - i mitt tycke Scandic-inredning från sena 80-talet.

Det är inget fel på personalen.

Conrad är ju som någon skriver ovan ett helt annat koncept och en lounge-jämförelse blir kanske inte helt rättvis, men Conrad hade riktigt sofistikerad service förra veckan med flera varmrätter, viner och drinkar för den som var intresserad samt en i övrigt smakfullt möblerad och inredd lounge. Dessutom en ordnad lounge-checkin respektive utcheckning.
 
Toppen