Senaste nytt

Conrad eller Millenium Hilton i Bangkok?

staff

Medlem
Pa tal om Conrad Bangkok -- HHonors APAC Flash Sale startade nyss. Fick en en bokning for THB 2,820 -- mycket prisvart!
 

Gus

Medlem
Jag ska till Bangkok med min fru och vår 1 åriga dotter i november. Conrad har vi bott på tidigare men gillade det inte! Vi väljer således mellan Millenium Hilton och Hilton Sukhumvit. Millenium har vi bott på två gånger tidigare och gillar det hotellet skarpt: underbar lounge utomhus högst upp på hotellet, härligt att inta frukosten vid floden, jacuzzin med utsikt över floden etc. Men känner att det vore lite kul att prova Hilton Sukhumvit. Någon som har bott på båda två och kan jämföra lounge och pooler tex? Jag är HHG och hoppas förstår på uppgradering till rum som ger loungetillträde.
 

Gus

Medlem
Följdfråga: Vårt plan går hem kl. 01:30 på natten. Tror ni man kan betala för late check-out, och i så fall vilken tid måste man då lämna rummet tror ni? Eller är det lika bra att ta en extra natt? Någon med erfarenhet?
 

Gus

Medlem
Följdfråga: Vårt plan går hem kl. 01:30 på natten. Tror ni man kan betala för late check-out, och i så fall vilken tid måste man då lämna rummet tror ni? Eller är det lika bra att ta en extra natt? Någon med erfarenhet?
Jag svarar på min egen fråga. Efter att jag bokat rummet för hela sista natten ser jag att man kan köpa till Late check out "Relax in the comfort of your room until 21.00 hrs on your day of departure, with an extended late check out", kostar 1800 baht. :rolleyes: Dumt för mig att jag var så het på gröten och bokade utan att kolla upp detta närmare. Men det är säkert fler här på forumet som har flyg som avgår kring midnatt och som kan utnyttja detta? :)
 

Steve

Medlem
Jag ska till Bangkok med min fru och vår 1 åriga dotter i november. Conrad har vi bott på tidigare men gillade det inte! Vi väljer således mellan Millenium Hilton och Hilton Sukhumvit. Millenium har vi bott på två gånger tidigare och gillar det hotellet skarpt: underbar lounge utomhus högst upp på hotellet, härligt att inta frukosten vid floden, jacuzzin med utsikt över floden etc. Men känner att det vore lite kul att prova Hilton Sukhumvit. Någon som har bott på båda två och kan jämföra lounge och pooler tex? Jag är HHG och hoppas förstår på uppgradering till rum som ger loungetillträde.
Jag håller som bäst på att planera/boka för kommande trip till Bangkok och undrar vad du inte gillade med Conrad? Du får gärna beskriva lite närmare.
 

Pingus

Medlem
Jag håller som bäst på att planera/boka för kommande trip till Bangkok och undrar vad du inte gillade med Conrad? Du får gärna beskriva lite närmare.
Conrad er utrolig gode til å oppgradere HHD medlemmer, personlig velkomst av Duty Manager i mitt tilfelle, booket enkleste romkategori og fikk tildelt en av huets 4 Terrace Suites. Svært bra lounge med stort utvalg.
 

Gus

Medlem
Jag håller som bäst på att planera/boka för kommande trip till Bangkok och undrar vad du inte gillade med Conrad? Du får gärna beskriva lite närmare.
Conrad var ett helt okej hotell men med tanke på att allt ju ska vara snäppet bättre än ett vanligt hilton hotell så blev vi otroligt besvikna!

Jag var inte hilton guldmedlem för tillfället, så vi bokade ett rum med loungetillgång. Vi tyckte att både afternoon teat och kvällsdrinkarna var mycket bättre på millennium Bangkok. På millennium Bangkok blir man serverad fina snittar till afternoon teat på ett fat vid bordet, på Conrad får man plocka tråkiga kakor från en trött buffé.

Loungen på millennium hilton är så härlig då den är både utomhus och inomhus, med milsvid utsikt över stan och värdinnorna shakar drinkar och är spexiga! Loungen på Conrad är inget speciellt i våra ögon.

Det finns inte pay per view på Conrad utan man får låna en video med tillhörande filmer från 80-talet.

Conrads pool har skugga halva dagen och handdukskillarna är väldigt loja. På millennium är det bättre service och personalen kommer ut med små fruktfat till gästerna.

Vi var på Conrad mitt i sommaren under lågsäsong, kanske var det därför vi blev så besvikna? Men vi kommer iaf aldrig mer bo där, utan väljer hellre millennium. Framförallt då det hotellet också är billigare!

Och, det kanske allra viktigaste! Conrad har ingen jacuzzi. Millennium hilton har två stycken! I vilka du kan sitta med en drink i solnedgången och titta ut över chao phraya floden. Det är livet det!:)
 

agehall

Medlem
Conrad er utrolig gode til å oppgradere HHD medlemmer, personlig velkomst av Duty Manager i mitt tilfelle, booket enkleste romkategori og fikk tildelt en av huets 4 Terrace Suites. Svært bra lounge med stort utvalg.

Att de skulle ta speciellt bra hand om HHD är en ren missuppfattning. Första gången vi bodde där fick vi ingen uppgradering alls - bara ett rum av samma typ som vi bokat fast på högsta våningen. Andra gången fick vi en mindre uppgradering och efter lite bråkande en svit, men först efter att jag ifrågasatt varför folk som bara är HHG fått det men inte vi.

Hotellet som sådant är bra, men man ska inte förvänta sig att man får något utan att bråka med management först är min erfarenhet.

För övrigt anser jag att Hilton Millenium sög rätt hårt. Jag ser inte alls tjusningen med deras lounge utan föredrar Conrads alla dagar i veckan.
 

Voyageur

Medlem
Precis bokad 3 nätter på Conrad i juli och ser starkt fram emot detta. Men är lite sugen på både Hilton Sukhumvit och Millennium. Millennium som ligger på "fel" sida av floden har fått många röster här, men hur fungerar det att egentligen ta sig dit? Båtarna som korsar floden har man läst både ris och ros om och vill knappast stå på en pir kl 01 på natten efter middag och drinkar och vänta på en båt i evigheter som vissa verkar ha gjort. Erfarenheter?
 
Toppen