Senaste nytt

Conrad eller Millenium Hilton i Bangkok?

staff

Medlem
Helt klart ar Conrad klasser battre an MH. Enda anledningen jag kan se ar att om man inte varit i Bangkok tidigare sa kan laget vi floden kanske vara spannande. I ovrigt ar Conrads lage vid Wireless Rd (eller de bada Sukhumvit-hotellen som f.o. har nytt management fran Hilton KL) battre ur de flesta perspektiven.

I ovrigt ar det nastan forolampande nar hotellen ger en ett standard exec/club room som Diamond eftersom det inte innebar nagon rumsuppgradering overhuvudtaget. Snarare en nedgradering om man som i @agehall's fall (?) har bokat ett rum som ar i kategorin mellan standardrum och exec-rum. Conrad Bangkok forsokte samma sak senast jag var dar, men jag papekade att jag hellre ville ha ett corner room aven om det inte ar pa exec floor.
 

agehall

Medlem
Conrad Bangkok forsokte samma sak senast jag var dar, men jag papekade att jag hellre ville ha ett corner room aven om det inte ar pa exec floor.

Jag kan säga att de gav mig en icke-uppgradering också med motiveringen att det inte fanns några sviter tillgängliga. Men eftersom @Malu som HHG fått en svit och @Ozz som checkade in dagen därpå också fick en så skällde jag ut front desk manager och helt plötsligt fanns det en svit till oss också...
 

Totopez

Medlem
Bumpar upp den här tråden. Vi tänkte bo på något av de hotellen när vi är i BKK i juli.
Problemet är att vi är fyra personer (2 vuxna, 2 barn), och enligt Conrads web har de inga rum som kan inhysa fyra personer, ens med extrasängar.
Så då är frågan om det blir Millennium (som fixar det) eller om man ska tvingas boka två rum på Conrad.

Någon som har bott med barn på Conrad? Enligt något inlägg på TA är inga barn under 12 välkomna i executive loungen heller, varpå det inte blir lika intressant.
 

JohanA

Medlem
Bumpar upp den här tråden. Vi tänkte bo på något av de hotellen när vi är i BKK i juli.
Problemet är att vi är fyra personer (2 vuxna, 2 barn), och enligt Conrads web har de inga rum som kan inhysa fyra personer, ens med extrasängar.
Så då är frågan om det blir Millennium (som fixar det) eller om man ska tvingas boka två rum på Conrad.

Någon som har bott med barn på Conrad? Enligt något inlägg på TA är inga barn under 12 välkomna i executive loungen heller, varpå det inte blir lika intressant.
Bodde på Conrad förra veckan och såg två barnfamiljer vid frukost i loungen.
En familj hade tre barn under sju år (gissningsvis). Mitt tips är att ringa hotellet och boka och förklara att ni är en familj som vill bo tillsammans. Twin Room bör icke vara problem för två vuxna och två barn.
 

Totopez

Medlem
Har mailat fram och tillbaka med bokningen ett antal gånger nu. Sällsynt omöjlig människa.
Det går inte att vara fyra personer i något rum alls, punkt.
Om man vill boka två rum kan de inte garantera connecting rooms, om man inte bokar det ena som ett Corner room. Men det går inte att boka med Points and money (jag har precis så mycket HH-poäng som krävs, och skulle gärna spendera dem där).

Jag antar att jag kan boka två rum och sedan hoppas på uppgradering till ett corner room.
 

JohanA

Medlem
Har mailat fram och tillbaka med bokningen ett antal gånger nu. Sällsynt omöjlig människa.
Det går inte att vara fyra personer i något rum alls, punkt.
Om man vill boka två rum kan de inte garantera connecting rooms, om man inte bokar det ena som ett Corner room. Men det går inte att boka med Points and money (jag har precis så mycket HH-poäng som krävs, och skulle gärna spendera dem där).

Jag antar att jag kan boka två rum och sedan hoppas på uppgradering till ett corner room.
fantastiskt!
känns som ett "ny-på-jobbet" svar....
 
Toppen