Senaste nytt

Conrad Bali går från 5* till 3,5*

travelmode

Medlem
Tråkigt att höra detta! Tyvärr så är antalet stjärnor ingen garanti för god service och kvalitet utan mer en checklista/kriterier på vad som ska finnas tillgängligt...
 

JohanA

Medlem
Våga testa lokala hotell. Där får ni överlag bättre service och mer genuin upplevelse.

För övrigt köper jag inte teorin om "Kanarieöarna". Med det resonemanget är turister ovälkomna överallt för det finns alltid någon som ser det som sin "Kanarieö".
Utforska med andra ord andra delar än där "alla andra" bor.
 

Ozz

Medlem
Mitt besök på Bali för ett par år sedan resulterade lite i samma besvikelse. Från Europa så ser vi ön som som en mycket exotisk destination, men för Australienare så är Bali deras motsvarighet till Gran Canaria/Magaluf, ett mellannivå-resmål dit man åker för att ligga på stranden, klubba runt eller få billig massage. Lokalbefolkningens inställning till turister blir därefter. Jag upplevde det som att det var ett stort gap i kvalitet på hotell, det fanns det som höll hög standard (Orient Express Jimbaran Puri) men sen var det ett långt fall ned till vad som skulle vara 4* (Villa Sarna Ubud).
Nu handlade inte mitt inlägg om Bali i synnerhet utan om ett specifikt hotell där jag bor för tredje gången och upplever en viss försämring.

Tack för din recension, ska dit i november (första gången) och har verkligen sett fram emot vår vistelse på Conrad, får hoppas att bygget är klart och att trainees har fått lite mera erfarenhet tills dess.
Ser att deras general manager läser och svara på TripAdvisor, om du inte redan gjort honom varse om försämringarna så kanske skriva några rader.
Bygget skall vara klart nästa månad vilket jag tror att det kommer att vara också, det ser ut som att dom börjar bli klara.
Det kommer bli nån form av recension/mejl, om det blir på TripAdvisor eller "bara" ett mejl vet jag inte än.
Det är i första hand servicen på restaurangerna som upplever blivit sämre, men det finns ju gott om restauranger i närområdet.

Nu blir jag orolig, har också en resa dit i november.... :(
Finns ingen anledning till oro, hotellet i stort är toppentrevligt och vi trivs verkligen med "allmän service", omgivningar, pooler etc.
Det är som sagt i restaurangerna det brister rejält, problemet med bygget slipper du nog i november.
Du kanske får en mer vaken "minibar-påfyllare" än den tomten vi har haft :)

Tråkigt att höra detta! Tyvärr så är antalet stjärnor ingen garanti för god service och kvalitet utan mer en checklista/kriterier på vad som ska finnas tillgängligt...
Japp, men i detta fallet/inlägget pratar jag om tidigare erfarenheter av just Conrad Bali.
 

jumbooze

Medlem
Om du går in i appen och kollar på altiv bokning så bör du hitta en feedback funktion, testa den, där har det alltid funkat för mig att få bra saker att hända, senast 10.000 hhonors poäng för lite mindre issues
 

Perra

Medlem
Kanske bara är jag som är en grinig gubbe som har orimligt höga krav, eller vad säger ni andra som varit här nyligen?
Ping: @SeaPlanePilot och @Perra

Vi bodde där för första gången (kommer sannolikt inte komma tillbaka) samt nyttjade ingen av restaurangerna men håller med i det du skriver i övrigt.

Vi bytte rum då vi reste med barn, från Suite-delen till en Dlx Lagoon Suite (som verkligen var i behov av en make up). När vi checkar in är det en stor pöl i ena badrummet och det droppar från taket. Ringer och någon kommer och åtgärdar de. Morgonen efter lika stor pöl och droppar igen från taket. Rena livsfaran då golvet blir glashalt när det är blött och syns dåligt iom ljus klinker. Ringer igen och någon kommer och åtgärdar. Efter detta slutar de dock droppa men spår av ev mögel börjar sen synas i taket.

Vad gäller Bumbu Bali är det värt fler än ett besök
 

FF#1

Medlem
Känns som att det är i behov av en uppryckning, låter ju som att resan mot Peppes hotell och Bodega är påbörjad....
 
Last edited:

henrik l

Medlem
Bygget skall vara klart nästa månad vilket jag tror att det kommer att vara också, det ser ut som att dom börjar bli klara. Det kommer bli nån form av recension/mejl, om det blir på TripAdvisor eller "bara" ett mejl vet jag inte än.
Det är i första hand servicen på restaurangerna som upplever blivit sämre, men det finns ju gott om restauranger i närområdet.

Kolla upp vad dom skriver på "Compensation Clinic" på Loyalty Lobby. Där kan du nog se hur slipstenen skall dras. Inspirerad av dom fick jag 10 000 p från Marriott när luftkonditionering inte funkade på Renaisance LHR och det tog drygt en timme innan jag fick ett nytt rum. Rekommendationen på Lobbyn är att börja med att skriva ett vänligt men bestämt brev direkt till hotellet och se vad dom säger. Jag vände mig emellertid direkt till Marriott kundtjänst i UK, som skickade frågan vidare till hotellet och efter en dryg vecka hade jag fått 10 000 p. Jag ställde inga poängkrav utan det kom självmant. I ditt fall låter det som att du bör betydligt mer.
 
Toppen