travelmode
Medlem
Tråkigt att höra detta! Tyvärr så är antalet stjärnor ingen garanti för god service och kvalitet utan mer en checklista/kriterier på vad som ska finnas tillgängligt...
Nu handlade inte mitt inlägg om Bali i synnerhet utan om ett specifikt hotell där jag bor för tredje gången och upplever en viss försämring.Mitt besök på Bali för ett par år sedan resulterade lite i samma besvikelse. Från Europa så ser vi ön som som en mycket exotisk destination, men för Australienare så är Bali deras motsvarighet till Gran Canaria/Magaluf, ett mellannivå-resmål dit man åker för att ligga på stranden, klubba runt eller få billig massage. Lokalbefolkningens inställning till turister blir därefter. Jag upplevde det som att det var ett stort gap i kvalitet på hotell, det fanns det som höll hög standard (Orient Express Jimbaran Puri) men sen var det ett långt fall ned till vad som skulle vara 4* (Villa Sarna Ubud).
Bygget skall vara klart nästa månad vilket jag tror att det kommer att vara också, det ser ut som att dom börjar bli klara.Tack för din recension, ska dit i november (första gången) och har verkligen sett fram emot vår vistelse på Conrad, får hoppas att bygget är klart och att trainees har fått lite mera erfarenhet tills dess.
Ser att deras general manager läser och svara på TripAdvisor, om du inte redan gjort honom varse om försämringarna så kanske skriva några rader.
Finns ingen anledning till oro, hotellet i stort är toppentrevligt och vi trivs verkligen med "allmän service", omgivningar, pooler etc.Nu blir jag orolig, har också en resa dit i november....
Japp, men i detta fallet/inlägget pratar jag om tidigare erfarenheter av just Conrad Bali.Tråkigt att höra detta! Tyvärr så är antalet stjärnor ingen garanti för god service och kvalitet utan mer en checklista/kriterier på vad som ska finnas tillgängligt...
Kanske bara är jag som är en grinig gubbe som har orimligt höga krav, eller vad säger ni andra som varit här nyligen?
Ping: @SeaPlanePilot och @Perra
Bygget skall vara klart nästa månad vilket jag tror att det kommer att vara också, det ser ut som att dom börjar bli klara. Det kommer bli nån form av recension/mejl, om det blir på TripAdvisor eller "bara" ett mejl vet jag inte än.
Det är i första hand servicen på restaurangerna som upplever blivit sämre, men det finns ju gott om restauranger i närområdet.