I det här fallet kan jag hålla med dig. Om vi leker med tanken i två sekunder att du inte är medlem hos oss, och är en "vanlig konsument" så kan inte du veta vad MCT är.
1. I går försökte jag boka en komplex resa på Lufthansa.com. MCT på LAX mellan United T7 och LH/LX T4 är 90min. När jag valde segment kortare än 90min fick jag "computer says no"
2. Jag är väldigt överraskat (men borde inte, vi talar om SAS) att du inte proaktivt informeras om att det du begär är kortare än MCT. Det borde kan jag tycka komma ett signal till agenten i bokningssystemet.
Att vi härinne är medveten om MCT, och att vi har tipsat dig är en sak, men jag kan bara hålla med att det är "säljarens ansvar" att informera och inte "köparen" som i mitt fall med Lufthansa. Så jag tycker SAS måste informera. Det jag har erfarenhet med är att om du informeras, ligger den information i bokningen OCH därmed om det händer något ansvarar köparen. Men du måste informeras av säljaren tror jag är vanlig praxis.
Vad jag inte köper är att kunden blir informerade.
Om han blir det så är det på en hög teknisk nivå.
Fråga 10 av dina vanliga vänner vad MCT i FRA är, vad blir svaret???
@ResenärenLars Ok det håller jag med om.