Senaste nytt

Connection Frankfurt

Andreaszan

Medlem
Bokade for et tag sen en resa CPH-FRA-LAX i F. Forsökte boka morgonflighten 06:40 med Lufthansa från Cph men det slo 60.000 DKK på priset jämfört med SAS flighten 07:05 så det fikk bli SAS i stället. Har stört meg på dette sen jag bokade fremforalt fordi jag da inte får åka bil från gaten.

Men nu for et par dager sen fikk jag en mail om change of reservation der flighten från CPH er flyttet frem til 07:35 och FRA-LAX flyttet frem 10 min, som nu ger meg 50 min i FRA.

Så mitt snitt til å få snike meg inn på Lufthansa-flighten og ringde nu. Först fikk jag beskjed om at det var 45 min connection och ändringer koster 410€ + prisskillnad. Men så satte de meg på hold og 5 min senere hadde de bokat meg på ventlista på Lufthansa-flighten pga at den visas som fullbokad i systemet även om den var i prinsip tom.

Kan dette ha med married segments at göra? Konstigt när det ene systemet visar fullt och andra tomt...

Oavsett:
Tummen upp for kundservicen og fingrar kryssad for at åka höger bak i en S500 om några månader...
 

FF#1

Medlem
Det är nått åt det hållet, det verkar alltid vara ont om LH anslutningsflyg om man bokar First med A klass från Sverige.

Det låter som att du borde få en bil mellan planen.
 
Toppen