Senaste nytt

Confession

Holloman

Medlem
Sant om man vill vara petimeter, fast nu är dock Sigtuna en kranskommun till Stockholm och Arlanda den officiella flygplatsen (internationellt) i Stockholm. Nyköping ligger inte ens i Stockholms län.
 

Frigidus

Medlem
Försökte själv boka en resa med Ryanair förra veckan Göteborg-London.
Hann bara till att slå upp flygtiderna på deras hemsida innan blodtrycket låg på max och kallsvettningarna tog överhanden.
Vågade inte ge mig djupare in i djungeln av bagage- och administrationsavgifter. Fick bli ett hälsosammare alternativ med BA istället...
 

Appfly

Medlem
Hej Bullen, jag är en kille på 35 höstar som i skrivande stund sviker mina forumvänner på BC genom att inom 45 minuter göra det oförlåtliga, boarda ett Ryanairflyg från Skavsta till Hahn. Jag vet inte hur jag ska kunna förklara detta i forumet, jag vet att jag i värsta fall riskerar avstängning,uteslutning och möjligtvis även stegling...jag skyller allt på min sämre hälft... snälla Bullen, hur ska jag kunna förklara detta för mina forumvänner?

Kära Marcus01,
Många män har varit med om samma sak som du, så du är inte ensam. MEN, en gång är ingen gång men händer det två gånger är det en vana och då Marcus01, finns det inga ursäkter! Du får du skämmas och dessutom gå ut och köpa dig en ryggrad så att du inte låter din bättre hälft dra med dig på sådan obehagliga upplevelser i framtiden. Om det inte hjälper så råder jag dig att byta till en ny och bättre hälft...
Mvh
Bullen
;)
 
Last edited:
Igentligen finns det väl ingen skamm i att flyga med Ryanair?. Tar man sig dit man vill för en billig summa så är det i mina ögon helt ok.
Där skammen ligger är när man betalar alla extra avgifter för ryanair så det bara blir några hundra billigare än vanligt bolag.

Än kompis till mig skulle hälsa på mig i Amsterdam. Flög Ryanair Skavsta till Eindhoven. Så det blev först flygbussen till Skavsta från stockholm. Sedan från Eindhoven till Hoofddorp (där jag bor). Det tog honom i stortsätt heladagen att göra resan och han spenderade totalt (tor med bussar/tåg) 500-600:-. Ryanair biljetten gick på 1300:-. Så han besparing låg på kanske 300:-..

(Bör kanske nämna att Hoofddorp ligger 8minuter med buss från schiphol)
 

Marcus01

Medlem
Igentligen finns det väl ingen skamm i att flyga med Ryanair?. Tar man sig dit man vill för en billig summa så är det i mina ögon helt ok.
Där skammen ligger är när man betalar alla extra avgifter för ryanair så det bara blir några hundra billigare än vanligt bolag.

Än kompis till mig skulle hälsa på mig i Amsterdam. Flög Ryanair Skavsta till Eindhoven. Så det blev först flygbussen till Skavsta från stockholm. Sedan från Eindhoven till Hoofddorp (där jag bor). Det tog honom i stortsätt heladagen att göra resan och han spenderade totalt (tor med bussar/tåg) 500-600:-. Ryanair biljetten gick på 1300:-. Så han besparing låg på kanske 300:-..

(Bör kanske nämna att Hoofddorp ligger 8minuter med buss från schiphol)

Eller var det din kompis som bodde i Amsterdam och egentligen du som reste med Ryanair...;-) Du är bland vänner här...
 
Själv har jag gjort i runda slängar 30 flighter med Ryanair och faktiskt alltid varit nöjd. De har alltid landat i tid och inget har någonsin krånglat. Dessutom har de en väldigt modern flotta, till skillnad från många lågprisbolag i andra länder.

Visst, det är långt ifrån lika bekvämt och lyxigt som på många fullservice-bolag, men den jämförelsen är långt ifrån rättvis. Jag åker gärna i uppgraderad flygklass på långflygningar, men när det gäller resor runt två timmar tycker jag bara att det är att kasta pengarna i sjön. Jag anser att jag får mer tillbaka genom att lägga de pengarna på lyx på andra sätt, exempelvis hotell och restauranger.

Sen spelar det så klart in att jag bor 15 minuters bilväg från Göteborg City Airport, betydligt närmare än till Landvetter. Då kan jag acceptera en halvtimmes längre transfer på destinationen.
 

Marcus01

Medlem
Själv har jag gjort i runda slängar 30 flighter med Ryanair och faktiskt alltid varit nöjd. De har alltid landat i tid och inget har någonsin krånglat. Dessutom har de en väldigt modern flotta, till skillnad från många lågprisbolag i andra länder.

Visst, det är långt ifrån lika bekvämt och lyxigt som på många fullservice-bolag, men den jämförelsen är långt ifrån rättvis. Jag åker gärna i uppgraderad flygklass på långflygningar, men när det gäller resor runt två timmar tycker jag bara att det är att kasta pengarna i sjön. Jag anser att jag får mer tillbaka genom att lägga de pengarna på lyx på andra sätt, exempelvis hotell och restauranger.

Sen spelar det så klart in att jag bor 15 minuters bilväg från Göteborg City Airport, betydligt närmare än till Landvetter. Då kan jag acceptera en halvtimmes längre transfer på destinationen.
Passande nick när du är en Frequent Flyer på Ryan...;-)
 
Passande nick när du är en Frequent Flyer på Ryan...;-)

Nu vet jag inte riktigt var du vill komma med detta inlägg, men jag gissar att du insinuerar att jag borde skämmas över att flyga med Ryanair och således borde vilja vara anonym? Märkligt resonemang.

När det gäller intra europa har jag flugit i business fullt tillräckligt många gånger för att inte känna mig ett dugg speciell. Innan vi fick restriktioner på jobbet flög vi alltid business, något som jag definitivt aldrig skulle betala för själv, då jag som sagt upplever att jag får mer värde genom att lägga mellanskillnaden på andra utsvävningar. Intra europa hos europeiska flygbolag blir inte speciellt spännande, oavsett flygbolag och bokningsklass.

Fortsätt du att se ner på människor som transporterar sig billigt, så har jag kul för mina pengar under tiden. :p
 
Toppen