Senaste nytt

Confession

Marcus01

Medlem
Sorry, efter 2 timmars ångest där charter framstår som en lyx är vi nu framme i Luxemburg. Dricker champagne för att döva ångest och tvångstankar och lovar att återkomma inom kort med en slutkläm på rapporten. Skål!
 

Marcus01

Medlem
Ok, precis varit med barnen i lekparken en stund. Inga bilder från flighten tyvärr men här kommer en snabb recap.
Prioboarding, vi var ca 12 Persson bokat detta, trängseln bakom repet för pöbeln var ungefär som utanför Spy Bar under dess glansdagar, stökigt, trångt och, som jag uppfattade det, näst intill en smula våldsamt. Så småningom öppnades dörren ut till plattan och jag vet nu hur det känns att delta i tjurrusningen i Pamplona! Samtidigt som dörren öppnas tas även repet bort för de som INTE har prioboarding vilket gör att vi som betalat för det får ca 10 meters försprång. Eftersom jag kan vara lite motsträvig ibland tar jag mina barn, ett i varje hand, och går långsamt mot kärran, det är trångt så ingen kan komma förbi...;-) blir genast stressigt bakom och en del kommentarer, haha! Jag är en smula lättroad....
Väl ombord är de första 6 raderna blockade då det inte är fullbokat, gissar att det har med vikt och balans att göra. Vi får en egen rad, rad 7, utan problem. Dock fattar ingen annan att de första 6 raderna att det är blockat trots ett gult band med texten "avstängt" på de fleta av världens språk.
En dam har med sej en kylväska med mat ombord, besättningen går i taket och talar om att den inte får komma ombord, käringen blir rabiat och jag är beredd att filma med mobilen för att kunna klanka ner på FR i media... Tyvärr kommer kapten ut, en lugn och trygg svensk och talar om att hon gärna får ställa den i cargo, utan kostnad. Trist. Eftersom vi har prioboarding väntar jag på ett glas champagne och en varm handduk men inget kommer. Istället blir det en inspelad röst som kör safety samtidigt som en 14-årig spanjor visar hur man spänner fast bältet och var nödutgångarna finns. Känns tryggt... Sen börjar det roliga uppe i luften, efter att skylten med bältet släcks är det dags för första rundan i kabinen, först säljs någon form utav cigarettsubstitut för de kedjerökte som inte klarar sej i 2 timmar. Sedan dags för pre order av varm mat, dvs paninis, mackor, och annat ekologiskt framtagna födoämnen.... Ut med drickavagnen, 9euro för 3 flaskor vatten, direkt efter med matvagnen, 15 minuter senare är det dags för lottförsäljning, sen insamling av skräp. Puh, lugnt och skönt tänkte jag men inte den ambitiösa men inte så glada besättningen, ett varv till med dricka vagnen, sedan ut med tidningar med deras shoppingsortiment för att sedan annonsera med alla oemotståndliga erbjudanden bla bla, ut med försäljningsvagnen för att kränga parfym, sprit, hundmat och vinterdäck. Herregud vad de kämpar tänker jag innan det är dags för lotterna igen... Till slut ropar kapten ut att det är 20 minuter till landning. Det var tur det för jag var fysiskt och psykiskt slut av den obefintliga komforten ombord, går ju inte att fälla sätet som dessutom är inklätt i någon form av plast som gör att du inte kan sitta still utan bara åker omkring i stolen, samt av den epilepsiframkallande gul/blå färgsättningen ombord som tillsammans med belysningen gör vilken torterare som helst grön av avund. Till slut kommer vi fram, hämtar upp hyrbilen och kan ta oss från Hahn till Luxemburg. Tyvärr ska vi göra resan omvänt på söndag...
Anledningen till att vi valde FR kan man ju fråga sej? Ja, mina föräldrar bor i Nyköping och vi skulle sedan passa på att hälsa på vänner i Luxemburg. Rent logistiskt ligger Hahn 1timme närmare Luxemburg än FRA. Skulle vi välja att flyga till Lux kostar det både skjortan och slipsen plus att det inte går att flyga direkt. Så tyvärr, vi kommer flyga FR även i fortsättningen då vi ska till Lux. Det bär mej emot men jag kan inte riktigt motivera prisskillnaden, 1600:-för hela familjen mot mellan 8-10000 för att flyga reguljärt. Men, det är också det ända resmålet jag kan tänka mej att använda de.
 

sembl

Medlem
Behöver vinterdäck, kan du köpa ett set med grymma fälgar på tillbakaresan. Gärna dubbat ! Måste jag hämta ut dem i Thessaloniki mån tro ?

Riktigt rolig rapport "tumme upp"
 
Toppen