Senaste nytt

Concorde live i Concorde Room

Pushback

Medlem
SMart Concorde. Nu är vi i Doha och har precis checkat in på IC efter flighten med BA i First. CCR var snyggt och bra. Frukosten var väldigt bra men lite limiterad i utbud. Nu när vi varit där så tror jag inte att vi immigrerar till varje pris för att uppleva CCR igen, såvida det finns dayrooms i någon av de andra loungerna. Men vi har ju 4 timmar att kracha så hur är status ang dayrooms i övriga First lounger upon arrival? Vart går vi i sådant fall?
 

Senator

Moderator
SMart Concorde. Nu är vi i Doha och har precis checkat in på IC efter flighten med BA i First. CCR var snyggt och bra. Frukosten var väldigt bra men lite limiterad i utbud. Nu när vi varit där så tror jag inte att vi immigrerar till varje pris för att uppleva CCR igen, såvida det finns dayrooms i någon av de andra loungerna. Men vi har ju 4 timmar att kracha så hur är status ang dayrooms i övriga First lounger upon arrival? Vart går vi i sådant fall?

Till min vetskap finns det inga andra Day Room/Vilorum/Cabanas än CCR. Kanske det finns något i Arrivals Loungen, men jag har varit så trött när jag var där så jag minns inte :)

Jag hade nog struntat i Galleries First om ni har access till CCR på hemresan om inte det är knökfullt i CCR.
 

Pushback

Medlem
Till min vetskap finns det inga andra Day Room/Vilorum/Cabanas än CCR. Kanske det finns något i Arrivals Loungen, men jag har varit så trött när jag var där så jag minns inte :)

Jag hade nog struntat i Galleries First om ni har access till CCR på hemresan om inte det är knökfullt i CCR.

Sen är tjejen (Sophie) som jobbar vid Quintenssially desken så oerhört härlig att CCR är värt en detour..
 

Malu

Medlem
Nu kapar jag tråden med en Malu live från Concorde Room. Här pågår någon form av städningskampanj. Jag sitter bredvid baren och man plockar systematiskt ut skåp efter skåp, sprayar och torkar. Personalen går runt med trasor och håller efter och plockar överallt. Kan det ha något med den här tråden: http://www.businessclass.se/forum/b...a-galleries-first-concorde-room-i-london.html att göra? ;)

I övrigt ett trevligt utbud. Har just hört att BA-burgaren uppgraderats med nyfriterade pommes i liten trådkorg i stället för värmda potatisklyftor. ;) Snart boarding på sena stockholmsflighten BA786.
 

agehall

Medlem
Har just hört att BA-burgaren uppgraderats med nyfriterade pommes i liten trådkorg i stället för värmda potatisklyftor. ;)

Hmm, var det nytt alltså? Jag har bara lyckats testa BA-burgaren en gång och det var förra fredagen, så då var det pommes i trådkorg.
 
Toppen