Senaste nytt

Concorde live i Concorde Room

agehall

Medlem
5k TP är rätt mycket flygande ifall man inte gör galna CMB-runs. Finns det verkligen folk som får ihop 5k TP utan plannering utan reser så direkt som möjligt hela tiden?
 

Concorde

Founding Member
5k TP är rätt mycket flygande ifall man inte gör galna CMB-runs. Finns det verkligen folk som får ihop 5k TP utan plannering utan reser så direkt som möjligt hela tiden?

Visst är det mycket flygande, men inte extremt. 12 F returer och diverse club trippar så har man 5K. Med tanke på underlaget i London och många i city som åker C eller F går det snabbt till 5K.
 
Ser att det fortfarande är samma Champagne-märke som när jag var
där i november.

Laurent-Perrier Gand Siècle är i mitt tycke en mycket god dryck.
Buteljen är en replika av en 1800-talsflaska.

Champagnen är namngiven efter Solkungen (Louis XIV).
Det sägs att Solkungen var den första franska kungen som drack Champagne.

Blandningen är 50 % Pinot Noir och 50 % Chardonnay.
Druvor enbart från Grand Cru-vingårdar (de 12 mest prestigefulla).
Lagras i minst 5 år.

En flaska slinker lätt ned när man sitter i The Concorde Room och
filosoferar i väntan på en flight


IMG_5052.jpg
 
Var det William Fevre den där Chablis Grand Cru:n?
Drack den i CCR och var himla trevlig.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

När jag var där senast så var det Chablis Grand Cru Bougros 2009, Jean-Marc Brocard.
Bougros är en av 7 Grand Cru vingårdar med odling i nordläge.
 

Pushback

Medlem
Tack Concorde!

Jag har bokat F med BA till Sao Paolo i September och stannar en natt i London på utvägen för att kunna checka in i F på LHR. Har du några tips för att maximera F upplevelsen? Concorde Room eller annan F lounge, tid i loungen, transfer till flygplanet, val av sittplats/bås i loungen etc? Det är första F resan med BA.

Även en annan fråga! Arbetar med julresan 2013/2014 till Antigua/St Barts med BA. Antingen kan vi åka F via BGI alt UVF och köpa en connecting flight till ANU ELLER åka non-stop till ANU i C. Är F värt ett extra leg med BA? Och hur är utresan i F från LGW, vad kan man förvänta sig av F produkten på flygplatsen och i luften från LGW.

Stort tack om du kan ge lite feed back.
 

EricT

Medlem
Tack Concorde!

Jag har bokat F med BA till Sao Paolo i September och stannar en natt i London på utvägen för att kunna checka in i F på LHR. Har du några tips för att maximera F upplevelsen? Concorde Room eller annan F lounge, tid i loungen, transfer till flygplanet, val av sittplats/bås i loungen etc? Det är första F resan med BA.

Även en annan fråga! Arbetar med julresan 2013/2014 till Antigua/St Barts med BA. Antingen kan vi åka F via BGI alt UVF och köpa en connecting flight till ANU ELLER åka non-stop till ANU i C. Är F värt ett extra leg med BA? Och hur är utresan i F från LGW, vad kan man förvänta sig av F produkten på flygplatsen och i luften från LGW.

Stort tack om du kan ge lite feed back.

I luften samma service. Jag åkte LGW-BGI i F. Flygplatsen är katastrof. De har en F lounge men den är inte bra.
 
Toppen