Senaste nytt

Concorde live i Concorde Room

Concorde

Founding Member
På fredag kommer undertecknad köra live-uppdatering från Concorde Room. Det kommer börja städat med gedigen utvärdering utav meny, service och dryck. Allt eftersom finns risken för att det spårar ur med tanke på att bytet varar 6 timmar varav 5 lär vara i Concorde Room. Deckar Concorde i en Cabana och missar flighten till ARN? Eller blir han deporterad till Galleries First för vanliga Guldkort?

Vad är då Concorde Room? En lounge på en flygplats.

Skål! :eek::cool:
 
Last edited:

Bamsefar

Medlem
Concorde Room är grymt - utnyttjade det senast på resan hem från Barbados - übergrymt ! Och skönt att smita in på Spa't också ;-)
 
Jag har en timme över på Heathrow på fredag...

Är ju bara en "simpel Silver" men måste säga att jag tycker de lounger jag kommer in i med det kortet generellt sätt håller mycket högre klass än de som EBG kortet ger tillträde till när jag flyger Star Alliance.

Ursäkta om jag kapar tråden och om frågan är dum: Har alltså silver kort och jag flyger business på fredag. Har jag tillgång till samma lounger med de kriterierna eller ger något av dem tillgång till något "bättre" än Galleries?
 

Concorde

Founding Member
Nej du kommer in i vanliga Galleries Club. Men, jag kan gästa dig in i Galleries First (kommer droppa in och ut mellan First och Concorde Room). När är du på T5?
 

Senator

Moderator
Concorde Room är väldigt trevligt, tyvärr var jag för stressat senast jag var där. Flickvän fick NYC resa över påsken i julklapp med övernattning på i London på vägen dit och med lunch, SPA och Afternoon Tea planerat i Concorde Room på utresan i F med 18:00 avgången till JFK.

Håller med att alla BA lounger i London håller makalös hög kvalité och är väldigt mycket bättre än vad någon motsvarande Star Gold är. Dock blev jag positivt överraskad över nya SEN i A i FRA. Ljust och fräscht, men inte på nivå med Galleries First.

Det som saknas från BA F/Concorde Room upplevelse är två saker i min värld; a) transport till planet och b) väldigt varierande kvalité på anställda i loungen. Jämför jag b) med Lufthansa i Frankfurt eller Swiss i Zurich blir det som natt och dag.

Hoppas Concorde du snart hinner testa F i B777-xxx. Efter jag testade denna vs B747 fördrar jag F i B777orna. Känns mycket luftigare och inte lika trångt.
 
Toppen