Concierge Service verkar skilja sig mellan länder (AMEX)

Diskussion i 'Kreditkort' startad av tarzan, 10 Oktober 2013.

  1. tarzan

    tarzan Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag upplever att den service som American Express erbjuder Platinum kunder verka skilja sig i kvalité länder emellan.

    Min kompis som är i Stockholm (han kommer från USA) ringde och ville boka en tid, dom gav supertrevlig service, frågade vart han befann sig, vilket pris han hade tänkt sig och om han hade några speciella önskemål, och dom sa att det ordnar dom, han fick ett SMS efter 10 minuter.

    När jag ringer till den svenska delen och frågar samma sak så säger kvinnan i telefonen "Jaha ja, jag får väl se vad som går att ordna, men jag lovar inget, om det är fullt så är det."

    Notera att jag inte specificerade någon speciell hårsalong, jag sa i centrala Stockholm.

    Det känns som att det är en märklig sak att säga när dom "lovar det omöjliga".
     
  2. Storsteffe

    Storsteffe Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Känner inte igen det där alls, platinum har varit helt felfria för mig, resor(när jag haft panik), konserer och div. bokningar.
     
  3. vicce

    vicce Medlem

    Ort:
    GBG/Sthlm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det kan inte bero på person till person? De kanske är lite mer serviceminded de som sitter på det amerikanska American Express Concierge Service jämfört med de i Sverige?
     
  4. Johan_G

    Johan_G Medlem

    Ort:
    NYO
    Land:
    Sverige Sverige
    Kan det möjligtvis vara så att kombinationen Amex Platinum + Sverige ger såpass liten kundbas att det inte bär sig att ha en egen conciergeservice och att man därför köper in tjänsten från någon tredjepart som man inte har hundra procent koll på i alla lägen?
     
  5. nilsson

    nilsson Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det skulle väl annars vara den första besparingen jag hade gjort som amex: Koppla Sverige till engelskspråkig kundservice.
     
  6. Alx

    Alx Medlem

    Ort:
    Malta & NYC
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag är helt övertygad om att servicen på AmEx Concierge Service skiljer sig åt mellan olika länder. Min erfarenhet är att USA har varit bäst, Sverige näst bäst och U.K. rejält sämre än alla andra. Sen påverkar helt klart dagsformen på den som svarar. Vilket ju i den bästa av världar inte borde vara fallet. Men det är nog svårt att komma ifrån helt och hållet.
     
  7. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Lite OT, men jag skulle tycka det vore sjukt roligt att testa att jobba åt en sådan där tjänst en vecka eller så. Jag älskar att lösa "problem" av alla sorter åt folk och det där måste ju vara optimalt då..
     
    1 person likes this.
  8. Storsteffe

    Storsteffe Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Vore bra om du skulle ta på dig det, då slapp man boka flygen själv oxå ;) P-travel år lite dyra om man säger så.. Iofs har jag använt P-travel en gång då då jag var på IVA och behövde biljetter till en av mina systrar ASAP och hon var på plats på 22 timmar från Cleveland inklusive tåg från Stockholm och det hade jag nog inte klarat själv men den underbara agenten tog över allt, fast billigt blev det inte men å andra sidan var priset rätt ointressant just då.
     
  9. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Hehe, jo det är ju just sådana gånger en sådan här tjänst är grym. De flesta får ju inte gå så många gånger på varken IVA eller Nobel-festen och väldigt få har gått på båda. (Jag är en av dem och jag föredrar IVA varje dag i veckan!)
     
  10. kristofergustafsson

    kristofergustafsson Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag gissar att IVA här inte syftar på det vanliga "invensivvårdsavdelning" :)
     
    1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×