Senaste nytt

Concierge - flipp eller flopp

Andy

Medlem
Använder deras service gällande mitt Amex Platinum för div konserter, restauranger och hotell och det har fungerat väldigt bra.
Ett purfärskt exempel är för 2 veckor sedan:

Jag kommer på 20.30 på en lördagkväll att jag vill skicka blommor och glass (piggelin) till en adress under söndagen.
Svenska amex kontoret hade stängt, blir kopplad till Amex UK.
Jag förklarar mitt ärende, tjejen påpekar att det kan bli svårt att hitta någon som har öppet en lördag kväll och framförallt köra ut på en söndag..
Tjejen sätter mig på hold, ca 2 minut senare så meddelar hon mig att hon har löst allt, och hon kopplar mig vidare till en företagare här i Stockholm som tar hand om dom sista detaljerna.

Både blommor och en kall Piggelin kom fram under söndagen :)
 

bnr

Medlem
Använder deras service gällande mitt Amex Platinum för div konserter, restauranger och hotell och det har fungerat väldigt bra.
Ett purfärskt exempel är för 2 veckor sedan:

Jag kommer på 20.30 på en lördagkväll att jag vill skicka blommor och glass (piggelin) till en adress under söndagen.
Svenska amex kontoret hade stängt, blir kopplad till Amex UK.
Jag förklarar mitt ärende, tjejen påpekar att det kan bli svårt att hitta någon som har öppet en lördag kväll och framförallt köra ut på en söndag..
Tjejen sätter mig på hold, ca 2 minut senare så meddelar hon mig att hon har löst allt, och hon kopplar mig vidare till en företagare här i Stockholm som tar hand om dom sista detaljerna.

Både blommor och en kall Piggelin kom fram under söndagen :)
Får man fråga vad detta kostade? :D
 
  • Gilla
Reactions: Gus

niksal

Medlem
Jag har ett finskt Visa med Concierge. Totalt värdelös tjänst. Skulle boka biljetter till en fotbollsmatch, men de påstod att det inte gick pga någon restriktion. Bokade själv biljetten på 2 minuter.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

SNIFF

Medlem
Många gånger när något är dyrare än vad man själv kan skrapa fram är ju att man inte värdesätter tiden man själv kanske måste lägga ner på det. Nu är ju inte två minuter något att bråka om. Men om tiden börjar springa iväg, vet jag, att jag själv i alla fall kan göra roligare saker med min tid.

Bara använt AmEx Platinum concierge som löst småsaker så som bordsbokning och inträde i Uppsala och Stockholm
 

agehall

Medlem
Det är lite det som skrämmer mig med concierge-tjänster - man vet liksom inte hur mycket påslag det blir förens i efterhand och det kan bli tråkigt. Men onekligen borde man kanske testa den man har genom AmEx Elite någon dag.
 

Andy

Medlem
Det är lite det som skrämmer mig med concierge-tjänster - man vet liksom inte hur mycket påslag det blir förens i efterhand och det kan bli tråkigt. Men onekligen borde man kanske testa den man har genom AmEx Elite någon dag.

Givetvis så frågade jag hos leverantören vad han skulle ha för allt jobb innan jag sa GO.
Gör inte amex allt jobb själv utan det behövs läggas ut på extern partner så är det ju bara att fråga.
 
Toppen