Senaste nytt

Comfort Hotels slutar servera bacon och prinskorv till frukost

FF#1

Medlem
Ogillar sånt här men håller med om att Bacon på de flesta svenska hotell håller för låg kvalitet pga av slarvig tillredning.
Äter alltid bacon, korv och dylikt när jag bor på hotell, så det här låter inte kul.
Skulle gärna se att kvaliteten snäpps upp men det lär nog inte hända på vanliga hotel.
 

Börnen

Medlem
Enda gången jag stött på dålig bacon på ett hotell var Radisson Scandinavia i Köpenhamn. Pannkaka och bacon är en favorit till frukost
 

olo

Medlem
Om de samtidigt skulle göra äggröran på ägg och inte på pulver, vore det ett lyft!
Visst är ett begränsat utbud en försämring, men jag tycker att det är viktigare att det som de serverar håller kvalitet och god smak - även att det finns många produkter på menyn.
 

Matriam

Medlem
Comfort hotel Stockholm på kungsbron har även de sedan någon månad tillbaka sluta servera bacon till frukost, jag har därför aktivt valt att inte boka det hotellet.

Svaret de gav till att de tagit bort bacon från menyn var på grund av ekologiska anledningar. Jag kan då tycka att de borde ta större ansvar för hela sin frukostmeny och göra den mer ekologisk då det känns konstigt att de fortsätter servera skinka på fatet bredvid.
 

AtleFlyg

Medlem
Förstår inte riktigt om hela Comfort slutat med bacon och korv eller om det bara är i Umeå

"Petter Stordalens hotellkedja har gjort avsteg från det traditionella frukostutbudet och slutat att servera bacon och prinskorv.
I Umeå finns ett hotell som serverar efter de nya reglerna."

Så reglerna verkar gälla hela kedjan, även ett hotell i Stockholm har börjat efterleva detta regelverk.
 

joemume

Medlem
Det är ju hyfsat dålig reklam för Choicekedjan att göra en sådan här grej. Det här är en ekonoms verk för att spara pengar och har nog väldigt lite med folkhälsan att göra.

Jag kan trösta alla som undrar vad vi äter till frukost som Umeåbor att Clariondelen av Choice fortfarande serverar bacon och prinskorv och jag hade en rejäl portion på Clarion Stockholm imorse! :)
2015-11-17 07.07.09.jpg
 
Toppen