Coin - alla kort i ett kort

Diskussion i 'Kreditkort' startad av NiNE, 22 November 2013.

1. NiNE

NiNE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det här verkar onekligen intressant, och priset för pre-order lockar. $50 istället för $100, men man får betala redan nu och vänta till sommaren 2014 innan man får kortet. Den stora nackdelen är väl att det inte fungerar med chip, så jag misstänker att det blir svårt att använda det som betalkort i Sverige. Kan ju dock vara användbart för medlemskort av olika slag.

All your cards. One Coin.

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror inte det kommer att fungera i praktiken då folk allt för ofta vill se det fysiska kortet, men jag beställde en för att det är en cool pryl ändå...

3. EkstromChris

EkstromChris Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Oh, vill ha..! Skulle ju kunna vara ett smidigt sätt att få med sig alla kort som inte har chip i plånboken. Måste nog beställa ett jag med, kan väl ersätta ICA-kortet om inte annat.

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, ICA-kort och andra medlemskort bör gå att ersätta utan problem.

5. OKQ8 hade ett smart system förut. Man kunde förregistrera sitt kreditkort och man fick poäng när man betalade med förregistrerat kreditkort, så att man slapp att bära två kort (kreditkort + OKQ8 medlemskort).

6. ESSA

ESSA Medlem

Jag beställde också ett.
    Synd att jag inte visste om att man kan bjussa på 5 $ till den som tipsar, då hade jag bett om en länk som just gjorde detta.
    Vet inte hur BC.se ser på det men här kommer min länk ifall någon mer vill beställa: https://onlycoin.com/?referral=NrtxVJKR

7. GillBates

GillBates Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lagras det uppgift på magnetremsan om att kortet är utrustat med chip? Eller hur funkar det?

8. GillBates

GillBates Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tyckte deras FAQ var lite kul att läsa. Mitt i allt kom denna:

Q. My soufflés keep collapsing! What can I do?
    A. In order for the meringue to peak properly we suggest adding a little lemon juice to the béchamel. This strengthens the mixture and prevents tragedy.

:)

Jakob Österberg, Snosken, Alx och 2 andra gillar detta.
  9. In_Sweden

In_Sweden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det borde göra det. För det händer om du drar ett kort med chip att terminalen ber dig använda chip. Så jag kan bara anta.

10. Moco

Moco Medlem

Medlemskort etc. går ju redan att samla i olika appar och som fungerar med streckkod eller NFC. Jag förstår på sätt och vis tanken med ett fysiskt kort, men ändå inte. Känns som att gå bakåt i tiden. Att folk vill se det fysiska kortet håller jag inte alls med om. Väldigt sällan jag behöver visa något överhuvudtaget, helst vill de ju att man ska dra kortet själv - förutom om det inte är något problem vid köp eller dylikt. Dessutom klarar ju kortet bara 8 kort samtidigt...utöver det är man ju fortfarande hänvisad till appen. Lite som att uppfinna hjulet igen... :)

2 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!