Senaste nytt

"Cockpit är ingen plats för en kvinna"

Brukar ni andra se reaktioner hos medpassagerarna när det framkommer att den som styr planet inte är man?

De reaktioner jag sett är bara positiva, som när piloterna presenterar sig på PA-systemet har det gått ett förtjust sus genom kabinen eller instämmande nickar och leenden.
 

vicce

Medlem
Brukar ni andra se reaktioner hos medpassagerarna när det framkommer att den som styr planet inte är man?

Jag tror faktiskt inte så många bryr sig idag... Hör jag att det är en kvinnlig kapten eller styrman så tänker jag mest, "kul" och sen återgår jag till min tidning eller vad jag nu pysslar med. Men oftast så tänker jag nog knappt på det. För mig spelar det ingen roll om det är en man eller kvinna.
 

Sofia

Medlem
Jag tänker också "kul!" och är glad för att hon har lyckats nå sitt mål (var en gång min dröm också) och återgår till vad jag nu pysslar med.

Det är bara förlegat att tänka att kvinnor inte kan köra flygplan, tåg, spårvagnar, båtar eller var det nu är. Förr i tiden var ju i alla fall vissa av dessa fordon förknippade med en viss kroppsstyrka (spårvagn vet jag är asjobbigt, det är en väldans massa vevande) men så är det ju inte längre. Urbota korkat uttalande!
 
Toppen