Senaste nytt

Co-terminals i världen

Dr. Miles

Expert
Det finns en fråga om San Francisco (SFO), Oakland (OAK) och San Jose (SJC) räknas som co-terminals eller inte i den här tråden: Star Alliance award till Cooköarna - hjälp med rutt sökes! | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Är San Jose och San Francisco Co terminals? Annars går det inte att ha en surface sector

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Jag vet inte om olika flygbolag räknar co-terminals annorlunda men United räknar de tre flygplatserna som co-terminals i alla fall.

Från Uniteds fare rules: (Fare basis: KAA2AHES mellan New York-San Francisco)
Kod:
NOTE - THE CITY PAIRS BELOW ARE CONSIDERED THE SAME POINT -

          BUR-LAX  BUR-ONT  BUR-SNA  BWI-WAS  EFD-HOU
          EFD-IAH  EWR-HPN  EWR-HVN  EWR-ISP  EWR-NYC
          FLL-MIA  FLL-PBI  HVN-HPN  HVN-ISP  HVN-NYC
          IAD-DCA  ISP-HPN  ISP-NYC  LAX-ONT  LAX-SNA
          LGA-JFK  MDW-ORD  MIA-PBI  NYC-HPN  OAK-SFO
          OAK-SJC  ONT-SNA  SFO-SJC

OAK-SFO
OAK-SJC
SFO-SJC
 

Glenn E

Medlem
American Airlines:



Domestic Co-Terminal Airports

  • BWI - WAS (DCA, IAD)
  • FLL - MIA
  • SFO - SJC
  • LAX - ONT - BUR - SNA
  • EWR - NYC (JFK, LGA)
  • HOU - IAH
 

Dr. Miles

Expert
Vad exakt innebär begreppet co-terminal?
Det ska vara plural "co-terminals" i och med att det står för kombination av minst två flygplatser.

I Stockholm räknas Stockholm Bromma (BMA) och Stockholm Arlanda (ARN) som co-terminals.
Jag vet inte om Skavsta (NYO) och Västerås (VST) räknas som co-terminals med Stockholm.
 

JohnnyWilde

Medlem
Det ska vara plural "co-terminals" i och med att det står för kombination av minst två flygplatser.

I Stockholm räknas Stockholm Bromma (BMA) och Stockholm Arlanda (ARN) som co-terminals.
Jag vet inte om Skavsta (NYO) och Västerås (VST) räknas som co-terminals med Stockholm.
Bromma är väl de facto Arlanda Terminal 1?
 
Toppen