Club World MK III

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Homer, 5 Juni 2016.

1. Homer

Homer Medlem

Last edited: 5 Juni 2016
    Jakob Österberg gillar detta.
  2. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En klar förbättring mot nuvarande säte. Personligen tycker jag att ovanstående ändringar räcker gott under förutsättning att man fortsätta konkurrera med pris väster ut. Synd bara att skärmläget innebär att man fortfarande inte kommer kunna använda IFE under start och landning.

3. Homer

Homer Medlem

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  4. Homer

Homer Medlem

5. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Baklängesåkning har jag svårt för...

6. Christiansson

Christiansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Synd att de inte satte en skjutdörr/vägg på aisle sätena!

Jag gillar BAs business fönsterplatser mer än SAS, just för att de känns så privat och mycket luftigare än SAS där jag alltid känner mig lite ihoptryckt, och om alla nya platser har direkt åtkomst till gång är det är det ju ett stort lyft. Och hade de satt en skjutdörr/vägg på aisle sätena så hade de också varit bättre än SAS sätena med "armstödet" mot aisle.

7. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nja, jag är inte så förtjust i dem. Känns mest som kosmetiska förändringar. Varför kan inte British Airways installera samma stolar som bevisligen fungerar hos exempelvis Cathay och hos American på deras 777-300ER??

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  8. Homer

Homer Medlem

tar mer plats (dvs. det går att trycka in fler passagerare på det här sättet) och kanske för dyrt, American Airlines 777-300ER är ett gyllene undantag de har installerat enklare säten på sina övriga plan.

9. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo det förstår ju jag också att det är pengar inblandat i detta beslut :(

Men det ligger ju i linje med att British Airways uppenbarligen vill vara någon form av semi-premium bolag. Många platser pressar ner priserna på Business (vilket iofs är bra) men samtidigt medför att de skär ner på servicen då de får mindre betalt... :(

10. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är inte så farligt som man kan tro. Kände mig också lite skeptisk att flyga baklänges, innan jag provade British Airways Club World förra året. Ingen märkbar skillnad annat än vid start.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!