Senaste nytt

Club Europe uppdateras och introduceras på UK Domestic

LarsCph

Medlem
Så på vej hjem - første etape gik super da jeg først var fri af Heathrow Express. Det er ikke markeret særlig tydeligt hvor First Wing findes, men da der skulle være direkte lounge adgang kan man næsten regne det ud. Der var 0 kø og rigeligt med personale ved checkin som venligt spurgt om det var første gang i first wing. Hurtigt igennem scanning af boarding kort, men til gengæld noget kø ved security - nok mest fordi de rejsende foran mig havde ret store mængde håndbaggage med. Jeg rejser med en lille computertaske og fyren i security vinkede mig frem foran dem med meget bagage så det tog ikke lang tid at komme ind. Herefter 1 minuts gang direkte ind i BA First loungen.

Meget fin og smidig måde at checke ind på bestemt - nu er jeg så parkeret i champagne bar'en og venter på mit fly mod København om 1,5 time.Tænker at jeg også skal nå lidt mad bare i tilfælde af at serveringen på flyet ikke rækker :)

ChampagneBA.jpg
 

LarsCph

Medlem
Turen videre til København gik rigtig fint. Der var tæt på fyldt i business class sektionen med vel 2-3 tomme stole. Economy også tæt pakket på turen til København med ankomst 21.55. Efter blev man spurgt i rækkefølge fra række 1 og nedaf om man ville spise. Hvis ja, var valget mellem "duck sallad" og en "panini with mozarella". Jeg valgte det første som blev serveret individuelt. Umddelbart efter den første FA kom en anden for at tage imod bestillinger på drikke. Det er ikke helt oplagt at bestille en pre-dinner cocktail med det setup, så jeg nøjedes med at bede om et glas rødvin og sparkling water. Af rødvin havde de en Shiraz og Merlot at vælge imellem. Jeg tog den sidste som var udmærket og som de også skriver serveret af hele flasker. Maden var OK som appetizer - lækkert anrettet og med god smag. Men kan ikke udgøre det for et rigtigt måltid - nu havde jeg spist i Galleries First - men det er altså en reduktion i forhold til tidligere hvor jeg syntes maden har været rigelig til at udgøre middag. Udover salaten var der ost som jeg ikke spiser og en lille chokolade mousse til dessert. Lidt sjovt var mælken, for kaffe blev først serveret senere.Nå ja, og så blev der delt lunt brød ud.

Mit tømte vinglas, mens jeg spiste salaten, fik lov til at stå indtil jeg efter et par passager af en FA spurgte om jeg kunne få en refill - det gik dog fint og hun kom ind med flasken for at servere ved stolen.

Tray blev ryddet med spørgsmålet om jeg kunne bruge andet. Da der var 35 minutter til landing tænkte jeg at en kop kaffe og en cognac kunne gå an, så det kom prompte. Jeg blev, lidt sjovt, spurgt om jeg ville have cognac'en hældt i kaffen??

Landing 10 minutter før tid. Priority baggage virkede næsten, der var dog en 15-20 kufferter før min uden priority tag. Flyvningen var OK, men ikke hyggelig som udturen. Måske fordi det var lidt sent og besætningen var træt efter en lang dag. Maden var helt OK, præsenteret pænt på servicen men mindre end tidligere - mere som en snack. Stadig med tydelig forskel til economy class med glas og porcelæn og ikke mindst seating 2-2 med det ekstra bord imellem sæderne. Men trist syntes jeg at 3 retters menu nu er væk. Dog matcher det nok meget godt andre europæiske business class produkter hvor de stadig findes og hvis prisen er god er det OK. Hvis man kan blive seatet forrest i economy vil jeg dog mene at det knap er pengene værd, fordi serveringen i economy nu faktisk er blevet bedre - mod betaling ja, men stadig meget mindre end en business class plads.Største ulempe syntes jeg er 3-3 seatingen hvor man sidder tæt hvis flyet er fyldt.

BA_Buck.jpg

BA_Coffee.jpg
 
Toppen