Senaste nytt

Club Europe uppdateras och introduceras på UK Domestic

miamiflyer

Medlem
Bra resenärer som har ansluter från Club World/Europe eller First och har hamnat betala för mat och dryck på sitt inrikesflyg.

Undrar varför det här kallas för Club Europe och inte "Club UK" eller liknande.
 

trekker

Medlem
Nu har jag suttit och testat lite med bokningar och de flesta dagar kan man flyga MAN-LHR-MAN CE för £200.39 helt utan krav på att vara borta lördag natt. Jag tror det kan bli en oerhörd massa resor ner till London bara över dagen när mitt nya BAEC-år startar den 8:e maj.
 

trekker

Medlem
Nu har jag gjort domestic club europe debuten. WOW vilket uppsving, 5 * för en 35 minuters melkan lhr och man. Blev en flaska champagne och oväntat bra mat. Vi satt på rad 2 och fick servering direkt, de på rad 7 (sista raden ce) fick däremot bara ca 10 minuter på sig att äta och dricka.

20170505_205043.jpg 20170505_205046.jpg
 

Agö

Medlem
Nu har jag gjort domestic club europe debuten. WOW vilket uppsving, 5 * för en 35 minuters melkan lhr och man. Blev en flaska champagne och oväntat bra mat. Vi satt på rad 2 och fick servering direkt, de på rad 7 (sista raden ce) fick däremot bara ca 10 minuter på sig att äta och dricka.

Visa bifogad bild 63808 Visa bifogad bild 63809
Imponerande på 35 minuter och bra att veta att man ska sitta längst fram för att hinna få i sig maten.
 

Palazzi

Medlem
Ser fantastiskt ut!

Tror det får bli en T/R till Jersey under tidig höst. 4000kr o tjänar avios som direkt ger mig 300kr rabatt på nästa flygning.
3.700 känns otroligt prisvärt (lite speciell matematik iofs :p )

Bytet LHR -> LGW dock lite jobbigt trycker jag
 

Magino

Medlem
De har även höjt intjäningen från 20 TP inom UK till 40. Däremot tycker jag det verkar konstigt att enligt avios-uträknaren på BA.com har man inte höjt inrikes med Iberia men höjt exempelvis inrikes med Finnair.
 
Testade den idag GOT-LHR. Rad 4, kanske 10 personer i Club. Trevlig Duck sallad, liten ostbricka och nån typ av chokladmousse + kaffe, klart uppsving. Normal servicekvalitet men trevliga och pratglada.
 

Attachments

  • club.jpg
    club.jpg
    74,5 KB · Visningar: 267
  • Gilla
Reactions: jsn

JensE

Medlem
Det är skillnad på servering till Arlanda och Helsingfors då de är i segmentet "long" för affärsklass.
Afternoon Tea och sånt existerar t.ex fortfarande på de kortare rutterna.
 
Toppen