Senaste nytt

Club Carlson status match (juni 2016)

Fredrik

Medlem
Jag fick som svar att IHG Guld motsvarar CC Silver. Det har jag inte upplevt. CC Silver ger absolut inget på Radisson medans IHG Guld ger bra recognition inklusive uppgradring på Intercontinental

(Kan iofs bero på hur företagen ser på sina kunder mer än på hur nivåerna jämnförs på pappret)

Har IHG Guld och CC Silver. Kan bara konstatera att det är milsvid skillnad i recognition. Som IHG Guld känner man sig som en välkommen stamgäst även på hotell jag aldrig varit tidigare. Som CC Silver får man "inget".
 

palmen

Moderator
Jag fick som svar att IHG Guld motsvarar CC Silver. Det har jag inte upplevt. CC Silver ger absolut inget på Radisson medans IHG Guld ger bra recognition inklusive uppgradring på Intercontinental
Uppgradering på InterContinental som IHG Gold är dock inget man ska räkna med, är ingen förmån. För att vara garanterad uppgradering på IC behöver man bara Ambassador (då blir man automatiskt IHG Gold också). Det är inte alltid jag fått uppgradering som IHG Platinum på IC när jag inte haft Ambassador.
 

Börnen

Medlem
Uppgradering på InterContinental som IHG Gold är dock inget man ska räkna med, är ingen förmån. För att vara garanterad uppgradering på IC behöver man bara Ambassador (då blir man automatiskt IHG Gold också). Det är inte alltid jag fått uppgradering som IHG Platinum på IC när jag inte haft Ambassador.

Det är sällan jag räknar med något :) Berättar bara min erfarenheter och dom är bättre av IHG Gold än CC Silver
 

jumbooze

Medlem
Mailade och frågade om de kunde matcha HHD och EBD, det sa de att OK men de behövde "adress för säkerhetsskull" nåja nu blev det dreamdeals så hoppas att det funkar nu då.
 
Fick nyss följande svar.

Dear Mr. DreamliNer,

Thank you for your recent inquiry.

In reviewing your Club Carlson account, we have noticed that you are a
top Gold Elite member. The Hilton HHonors Diamond level is comparable
to our Club Carlson Gold Elite level. The highest Concierge Elite
status cannot be matched; it must be earned with 75 nights or 30 stays
per calendar year.

We value your interest in our properties!

Jag värderar HHD högre än CCG. Någon annan som lyckats statusmatcha sig till CCC?
 
Toppen