Senaste nytt

Club Carlson, någon annan pumpar in poäng på mitt konto

Delayed

Medlem
En anledning att INTE vilja få in icke-korrekta hotellnätter är att det kan vara jäkligt svårt att förklara för ens bättre hälft varför man bott på hotell i Borås när man sagt sig vara på konferens i Arvika. :)

Att glömma att logga ut från allehanda hotellsidor är ett slarv jag behöver räkna med... :)

Har man problem med att ens partner "snokar" om man glömmer att logga ut i sitt hem har man nog större problem än lite oförklarliga extrapoäng... :(:eek:
 

johan_fbg

Medlem
Har hänt mig 2-3 gånger hos CC. Inte jättevanligt namn men jag gissar att det har med medlemsnumret att göra, någon råkar skriva fel.
 

jsn

Medlem
Det är ingen som råkat ut för att era intjänade poäng har hamnat på andras konton istället för era? Jag menar CC tar och CC ger...
 

niksal

Medlem
Jag hade problemet att det var en kille med tydligen samma namn (vi är en handfull i Finland) som också råkade resa i samma städer som jag. Jag såg några gånger hans bokningar i min app. Bland annat Radisson Viking i Stockholm. Jag kontaktade både hotellen och Club Carlson för jag gillade inte alls detta. Jag såg även hans hemadress. Om jag kan se hans, kan han då se min information? Visade sig att våra profiler blivit fel kopplade/uppdaterade. Hotellen och CC tog detta mycket allvarligt och försäkrade mig om att detta inte kan längre ske. Detta var ca ett år sedan, har inte märkt det sen dess.
 

011430121

Medlem
Jag hade problemet att det var en kille med tydligen samma namn (vi är en handfull i Finland) som också råkade resa i samma städer som jag. Jag såg några gånger hans bokningar i min app. Bland annat Radisson Viking i Stockholm. Jag kontaktade både hotellen och Club Carlson för jag gillade inte alls detta. Jag såg även hans hemadress. Om jag kan se hans, kan han då se min information? Visade sig att våra profiler blivit fel kopplade/uppdaterade. Hotellen och CC tog detta mycket allvarligt och försäkrade mig om att detta inte kan längre ske. Detta var ca ett år sedan, har inte märkt det sen dess.
Hur många poäng fick du i kompensation efter denna fadäs?
 

erc

Medlem
Kunde inte säga det bättre själv.....

Verifikationer på icke korrekta hotellvistelser kan såklart få domestiska konsekvenser. Och dessa konsekvenser är såklart väldigt individuella. I mitt fall hade jag gärna behållt poängen... :)

I någons fall är de oegentliga poängen välkomna. I någon annans ovälkomna. Ur ett poängintjäningssyfte (vilket lär förena oss alla här) finns det ett värde i att rätt resenär för rätt poäng. Verkar som flera poänglevererande aktörer delar denna uppfattning.

Vill bara klargöra att jag, möjligen lite klumpigt, ville belysa ett annat perspektiv än det poängintjänande när det blir fel.

Det är inte sällan jag behöver kommunicera med poänglevererande aktörer om saknade poäng. Det slår mig sällan att poängen kan ha landat på en annan identitets konto. Uppenbarligen finns det sådana exempel.

Mitt perspektiv var i högsta grad humoristiskt. Men jag ser gärna att alla verifikationer överensstämmer med verkligheten. För allas väl och ve. Vi berör ett område som rör ansvaret för hantering av personuppgifter.
 
Toppen