Senaste nytt

Club Carlson hotell kategori ändringar

gdaily

Medlem
Man kan se att rysslands ekonomi inte direkt är urstark, med många ryska hotell som går ner i kategori...

Park Inn by Radisson, Poliarnie Zori MurmanskRU 5 -> 3 28,000
Park Inn by Radisson, Ekaterinburg RU 4 -> 3 28,000
Radisson Blu Hotel, Chelyabinsk RU 5 -> 3 28,000
Park Inn by Radisson Pulkovo Airport St. Petersburg RU 5 -> 3 28,000
Radisson Resort, Zavidovo RU 7 -> 5 44,000
 

jerixon

Medlem
Ingen höjdare då jag varit sugen både på GOA och Thailand för att nyttja points.... Men men så är det ibland när man ej har tid att passa på :D
 

johan_fbg

Medlem
Som sagt, synd på Hua Hin även om det fortfarande verkar vara ett rimligt värde för poängen. Istanbul Pera var däremot en klok sänkning, motsvarade absolut inte kategori 7.
 

MartinH

Medlem
Tack för infon!
Jag har bokat upp 2 månader på Radisson Goa, då det är ett mycket bra värde. Lite motsägelsefullt då jag inte precis älskar Goa, men det är inte hotellets fel, det är bra. Kanske blir bättre 3e gången gillt?
Jag brukade värdera poängen (innan höjningen förra gången, när alla London/Stockholm hotell låg på 50k) att kostade det mer än 2000 kr så var det värt att "bränna" poäng. Kanske lite väl förenklad tankegång...?
Skall bo 10 nätter på Radisson Hua Hin nästa vecka, jag fegade ur och bokade hälften med poäng och hälften med F&F.
 

jerixon

Medlem
Har du aldrig stött på problem när du bokar F&F?
GOA verkade indeed som bra värde, men vet inte riktigt hur jag ska ha tid att åka dit :p

Tack för infon!
Jag har bokat upp 2 månader på Radisson Goa, då det är ett mycket bra värde. Lite motsägelsefullt då jag inte precis älskar Goa, men det är inte hotellets fel, det är bra. Kanske blir bättre 3e gången gillt?
Jag brukade värdera poängen (innan höjningen förra gången, när alla London/Stockholm hotell låg på 50k) att kostade det mer än 2000 kr så var det värt att "bränna" poäng. Kanske lite väl förenklad tankegång...?
Skall bo 10 nätter på Radisson Hua Hin nästa vecka, jag fegade ur och bokade hälften med poäng och hälften med F&F.
 

MartinH

Medlem
För en gångs skull har man tur! Har hunnit boka upp många av mina poäng för en roadtrip i (öst)Europa 4 veckor i maj. Enbart Club Carlson cat 1-2 hotell och några Hiltons för motsvarande poängkostnad.
Ser mest fram mot Radisson Blu Świnoujście, Polen. Poängnätterna tog slut snabbt på detta ställe. När jag började planera i december fanns det nästan varje dag under våren 2018, när jag bestämde mig i januari var det ganska tomt, en vecka senare fanns det ingenting.
 
Toppen