Senaste nytt

Club Carlson Gold förmån: 2-4-1 & 4-4-2 rabatt

MartinH

Medlem
Försökte matcha Hilton Gold mot Carlsson Gold men dom ville bara matcha mot Silver Elite.. så lär inte använda Carlsson i framtiden såvida man inte lyckas matcha mot deras Gold.
Hur lyckades ni matcha mot Gold? Brutalt mycket fjäsk:confused:

Men sån hemsk skillnad är det ju inte att det är en anledning att vägra Carlson för det? Det enda man missar är 2-4-1 och 4-4-2 på helgerna. CARLSONF kan ju vem som helst fortfarande använda ;)
 

gdaily

Medlem
Skulle någon vänlig själ kunna förklara hur 2-4-1 och 4-4-2 erbjudena fungerar, jag har aldrig lyckats få ner priset med dessa hur mycket jag än försöker så visas samma pris som vid en vanlig sökning.

Exakt hur ska jag göra?
 

twiggs

Medlem
Skulle någon vänlig själ kunna förklara hur 2-4-1 och 4-4-2 erbjudena fungerar, jag har aldrig lyckats få ner priset med dessa hur mycket jag än försöker så visas samma pris som vid en vanlig sökning.

Exakt hur ska jag göra?

När detta händer så är det så att hotellet/staden i fråga inte har något hotell som erbjuder detta erbjudande. Den förklaringen har jag fått av kundtjänst.
 

kristerj

Medlem
Skulle någon vänlig själ kunna förklara hur 2-4-1 och 4-4-2 erbjudena fungerar, jag har aldrig lyckats få ner priset med dessa hur mycket jag än försöker så visas samma pris som vid en vanlig sökning.

Exakt hur ska jag göra?

Min erfarenhet är att det beror på säsong och ort som du söker rum på. Jag har lyckats få 2-4-1 rum i London (strax innan OS började) på Park Plaza County Hall. Nu har jag letat erbjudande till sista helgen i september i London, men det finns bara erbjudande på hotell som ligger långt från city och är därmed mindre intressant för oss.

Som twiggs skriver beror det säkert på hotellens förväntade beläggning på de datum du söker. Det underlättar säkert också om det finns många Carlson-hotell på orten.

Har du testat att söka med koden carlsonf någon gång?
 

twiggs

Medlem
Min erfarenhet är att det beror på säsong och ort som du söker rum på. Jag har lyckats få 2-4-1 rum i London (strax innan OS började) på Park Plaza County Hall. Nu har jag letat erbjudande till sista helgen i september i London, men det finns bara erbjudande på hotell som ligger långt från city och är därmed mindre intressant för oss.

Som twiggs skriver beror det säkert på hotellens förväntade beläggning på de datum du söker. Det underlättar säkert också om det finns många Carlson-hotell på orten.

Men är det ett hotell som erbjuder denna priskategori så står det något i stil med att priset inte erbjuds när det inte gör det. Finns priset inte alls – då visas normalpris.
 

palmen

Moderator
Min erfarenhet är att det beror på säsong och ort som du söker rum på. Jag har lyckats få 2-4-1 rum i London (strax innan OS började) på Park Plaza County Hall. Nu har jag letat erbjudande till sista helgen i september i London, men det finns bara erbjudande på hotell som ligger långt från city och är därmed mindre intressant för oss.

Har själv följt utvecklingen i London sedan i juni för helger i oktober och det har inte funnits något att tillgå på det datumen som varit aktuella för min del. Tittar man efter årsskiftet på just London finns det massor av 2-4-1 erbjudanden.
När jag skulle boka till Tallinn i somras fanns inget erbjudande om 2-4-1 förrän ca 1 månad innan avresa, då dök det upp och som turvar passade det perfekt in med kampanjerna från club carlson som kom i samma veva.
 

Jonas C

Medlem
Hade tänkt boka Radisson Blu Heliopolis Cairo för kommande resa i december, med 2-4-1 koden. När jag slår in den i bokningsdialogen får jag upp tillgänglighet på mina valda datum. Desvärre när jag kommer till betalsidan får jag upp priset för två nätter. Kommer de att tvinga på mig att betala detta pris vid utcheckningen, eller räknar de bort priset för andra natten, likt beskrivet i prisspecifikationen?
 

seat56f

Medlem
Hade tänkt boka Radisson Blu Heliopolis Cairo för kommande resa i december, med 2-4-1 koden. När jag slår in den i bokningsdialogen får jag upp tillgänglighet på mina valda datum. Desvärre när jag kommer till betalsidan får jag upp priset för två nätter. Kommer de att tvinga på mig att betala detta pris vid utcheckningen, eller räknar de bort priset för andra natten, likt beskrivet i prisspecifikationen?

Det ska stå särskilt i rate details att "second night will not be charges" el motsv. Jag har bott på 2-4-1 med samma bekräftelse som den du fick, och det har inte varit några problem.
 

fcx

Medlem
Vill passa på att verkligen slå ett slag för Club Carlsson-erbjudandena genom att sammanfatta några saker som sagts i tråden samt ge lite tips-och-trix:

2-for-1 och 4-for-2 erbjudandena ger halva priset på en vistelse om den är över en helg (to-lö, fr-sö, on-sö eller to-må).


  • Gäller alla hotell inom EMEA, dvs även premiumhotell.
  • Gäller enbart normalrum och normalt enbart till standardpris.
  • Upp till två rum per bokning.
  • Avbokning senast samma dag, behöver ej förskottsbetalas.
  • Bokas minst två dagar i förväg.
  • Frukost ska inte ingå (men gör det ganska ofta ändå).
  • Ger enbart poäng, och alltså inte kvalificerande nätter för att få/behålla status.

Det är begränsad tillgänglighet på de rabatterade priserna. Min erfarenhet är att tillgängligheten är som bäst 1-2 veckor i förväg (speciellt på premium-hotellen). Sökmotorn vid bokning kan dock ge förslag på alternativa datum när erbjudandet är tillgängligt.

För att kunna utnyttja erbjudandena måste man ha guldstatus. Detta är dock relativt enkelt att uppnå genom att antingen statusmatcha sin EBG (eller motsvarande) eller köpa aktier i Rezidor. Guldstatusen ger även andra förmåner som 50% högre poängintjäning, uppgradering till bättre rum (tyvärr dock normalt bara inom samma rumskategori. Senaste resan innebar det ett rum högst upp och på den sida av hotellet som hade bäst utsikt) och en liten välkomstpresent på rummet (senaste resan var den en flaska vin, en flaska vatten och ett fruktfat).

Bokas genom Club Carlson eller respetive hotells egen bokning. Bokningskod RSGP1P1 för 2-for-1 och RSGP2P2 för 4-for-2. Club carlsons egen site är lite jobbig att använda, eftersom listan med erbjudanden är slumpgenerad så man kan behöva refresha för att få rätt erbjudande.

Har använt erbjudandena rätt många gånger nu, och man får verkligen valuta för pengarna. Eller vad sägs om 5-stjärnigt i Berlin för under 500 kr per natt? Nu ska man bara hitta ett flygbolag som har 2-for-1 också...
 

Cornelius

Medlem
Håller med om att 2-for-1 och 4-for-2 är ett riktigt bra!

  • Gäller alla hotell inom EMEA, dvs även premiumhotell.

Gäller det verkligen alla hotell inom EMEA? Det är vissa hotell jag aldrig verkar hitta tillgänglighet på, t.ex. Park Inn By Radisson Stockholm-Arlanda. För dessa hotell står det "rate not offered" till skillnad från hotell där det kan stå "currently unavailable".

EDIT:
Jag ser nu att det på hemsidan står:
Offer subject to availability and valid at participating locations in Europe, the Middle East and Africa except at Radisson® Edwardian Hotels.
 
Last edited:
Toppen