Senaste nytt

Club Carlson Gold förmån: 2-4-1 & 4-4-2 rabatt

Nemo

Medlem
IMG_1638.JPG IMG_1637.JPG IMG_1636.JPG
Hur är det med frukost när man bokar 2-4-1 / 4-4-2?
Ingår det, eller är det olika beroende på hotell?
Som Concierge ingår det, men annars beroende på hotell.
"8. Free Continental Breakfast is available only when the Elite member is the registered guest: one per Concierge Elite member each night of an Eligible Stay. Not available for room service or in-room dining."
 

RickardG

Medlem
Jag behöver ett rum fredag-måndag. 2-4-1 plus en extra natt blir dyrare än 4-4-2 torsdag-måndag.
Finns det någon möjlighet att boka torsdag-måndag och hoppa över första natten (självklart efter att ha meddelat hotellet) eller är det som med flyget att dyker man inte upp bokas allt av, även om det är förbetalt?
 

palmen

Moderator
Jag behöver ett rum fredag-måndag. 2-4-1 plus en extra natt blir dyrare än 4-4-2 torsdag-måndag.
Finns det någon möjlighet att boka torsdag-måndag och hoppa över första natten (självklart efter att ha meddelat hotellet) eller är det som med flyget att dyker man inte upp bokas allt av, även om det är förbetalt?
Mig veterligen kan du inte skippa första natten. Men testa att boka och kontakta hotellet, du kan inte få mer än ett nej.
 

seat56f

Medlem
Kommer du tidigt på fredagen, så du kan hävda att du vill säkerställa att få checka in direkt på morgonen/förmiddagen, och därför vill boka även torsdag natt?
 

mry

Medlem
Jag behöver ett rum fredag-måndag. 2-4-1 plus en extra natt blir dyrare än 4-4-2 torsdag-måndag.
Finns det någon möjlighet att boka torsdag-måndag och hoppa över första natten (självklart efter att ha meddelat hotellet) eller är det som med flyget att dyker man inte upp bokas allt av, även om det är förbetalt?

Jag har gjort det och kontaktade hotellet och det gick bra för dem. Får se sen om det går bra i själva verket med.
 

RickardG

Medlem
Mig veterligen kan du inte skippa första natten. Men testa att boka och kontakta hotellet, du kan inte få mer än ett nej.

Jag har gjort det och kontaktade hotellet och det gick bra för dem. Får se sen om det går bra i själva verket med.

Intressant. Jag ringde hotellet efter bokning och de sa att det tyvärr inte var möjligt med hänvisning till villkoren. Mycket riktigt står det där "Four night minimum stay required."
 

palmen

Moderator
Intressant. Jag ringde hotellet efter bokning och de sa att det tyvärr inte var möjligt med hänvisning till villkoren. Mycket riktigt står det där "Four night minimum stay required."
Och du kan inte ta det som en late checkout den 4e natten. Bo torsdag-söndag men checka ut vid 18 på söndag för att trigga en dag till. Eller är det viktigt att det är en natt som måste spenderas?
 

RickardG

Medlem
Och du kan inte ta det som en late checkout den 4e natten. Bo torsdag-söndag men checka ut vid 18 på söndag för att trigga en dag till. Eller är det viktigt att det är en natt som måste spenderas?
Jag behöver plats fredag-måndag och det finns bara bokningbart torsdag-söndag.
 

mry

Medlem
Intressant. Jag ringde hotellet efter bokning och de sa att det tyvärr inte var möjligt med hänvisning till villkoren. Mycket riktigt står det där "Four night minimum stay required."

Jag har tolkat den regeln som att du måste boka 4 nätter för det är ju kravet för att få det priset och inget annat. Sen om de var snälla mot mig för att vi ankommer tidigt dagen efter vet jag inte men det är ju upp till ansvariga på hotellet att bestämma detta.
 

jerixon

Medlem
Blev Radisson Sky City Arlanda i helgen för 1095:- två nätter på 2for1.
Hade från börjat bokat Söndag-Måndag för 1695 så blev glatt överraskad när jag kunde utöka vistelsen och betala 600 mindre än vad en natt hade kostat mig.
Förra helgen nyttjade jag 2for1 i Sofia.
Det finns en del guldkorn även om det kan vara dåligt i storstäderna!
 
Toppen