Senaste nytt

Club Carlson Gold Elite

Bibinski

Medlem
I alla fall Nordnet har ett ebjudande för nya kunder, så länge man har ett totalt innehav mindre än 80.000SEK så handlar man svenska aktier helt gratis!
Avanza har jag inte tittat på, dom kanske har något liknande.
Avanza har upp till 50k , vill man börja handla/spara i aktier är det en god idé att öppna konto hos båda så man slipper courtage första 130k

Edit: detta gäller endast på stockholmsbörsen och ej de mindre listorna.
 
Går det fortfarande att köpa 200 rezidor aktier för att bli CCG? :)

Jag blev "blåst" på en äkta Guld-upgrade (behålla) pga datumförvirring. Mest mitt eget fel som inte hade full koll på perioderna. Så jag köpte 200 rezidor på Handelsbanken i mitten av januari, mejlade deras shareholderbenefits@ och fick svar ca 3 dagar senare att jag nu var Gold i ytterligare ett år. Köpte aktierna för 35 kr st. Idag fick jag ett pappersbrev från banken att en hembudsgivare är beredd att betala 34.50 per aktie. Skulle inte tro det.
 

aldrighemma

Medlem
Jag blev "blåst" på en äkta Guld-upgrade (behålla) pga datumförvirring. Mest mitt eget fel som inte hade full koll på perioderna. Så jag köpte 200 rezidor på Handelsbanken i mitten av januari, mejlade deras shareholderbenefits@ och fick svar ca 3 dagar senare att jag nu var Gold i ytterligare ett år. Köpte aktierna för 35 kr st. Idag fick jag ett pappersbrev från banken att en hembudsgivare är beredd att betala 34.50 per aktie. Skulle inte tro det.
200 * (35-34.50) är väl ok för CCG ett år till, förutsatt att det inte vart för mycket courtage?
 

aldrighemma

Medlem
Fast varför ens överväga att sälja? Aktien är ju ingen superdålig investering om man tar med i beräkningen att man får CCG under tiden man äger dem.
Absolut!, så länge jag haft aktien så har det varit en bra investering. Dessutom med CCG som bonus. Låt oss se vad som händer med hembudet, jag är inte övertygad att det blir av.
 

agehall

Medlem
Det är väl rätt uppenbart att de ger ett hembud för att de är tvungna att göra så, inte för att de faktiskt vill ha resten av aktierna.
 

KiMeister

Medlem
Det är som bekant lag på att en aktieägare vilken passerar 30 procent av rösterna i ett noterat bolag måste lägga bud på resterande aktier i bolaget. Att budet läggs under aktuell kurs tyder på att man i dagsläget inte har för avsikt att gå vidare med ett uppköp. Budet läggs helt enkelt för att man måste.
 
Toppen