Senaste nytt

Club Carlson Gold Elite

aldrighemma

Medlem
Då jag har guldstatus, men inte kommer att ha tillräckligt med nätter/poäng för att återkvalificera mig har jag funderat på aktieköp. Ser nu dock på mitt konto följande:
Tier level
Gold Elite -- Expires Feb 2017
Gold Elite -- Effective Mar 2017

Jag tolkar det som att jag får behålla Gold. Eller?

Du tolkar det nog rätt! På min sida så står det tyvärr:
Gold Elite -- Expires Feb 2017
Silver Elite -- Effective Mar 2017
:( Hoppas att aktieägande fortfarande fungerar...
 
  • Gilla
Reactions: BAS

miramax

Medlem
Då jag har guldstatus, men inte kommer att ha tillräckligt med nätter/poäng för att återkvalificera mig har jag funderat på aktieköp. Ser nu dock på mitt konto följande:
Tier level
Gold Elite -- Expires Feb 2017
Gold Elite -- Effective Mar 2017

Jag tolkar det som att jag får behålla Gold. Eller?

Blev dina "roll over"-nights helt nollställda istället för att bli överförda? Dvs det du hade tjänat in utöver silverstatus. Det är isf en ledtråd också.
 
Hoppas att aktieägande fortfarande fungerar...
Finns inget på Club Carlsons hemsida angående Shareholder benefits som antyder motsatsen åtminstone.

Rezidor invites its shareholders, that own a minimum of 200 shares, to join our guest loyalty programme, Club CarlsonSM, with a direct entry to the Gold Elite level, which would normally require a certain number of stays in our hotels.
...
Upgrade to Gold Elite status will be effective approximately 10 working days following enrolment. To maintain Elite status, members must re-qualify annually per programme rules.
THE REZIDOR HOTEL GROUP - Shareholder Benefits
 
Last edited:

aldrighemma

Medlem
Blev dina "roll over"-nights helt nollställda istället för att bli överförda? Dvs det du hade tjänat in utöver silverstatus. Det är isf en ledtråd också.
Jag fick inga rollover nights, dom var nollade. Men jag fick mitt förra CCG på aktier, så det kan vara anledningen. Jag får prova igen, jag har kvar aktierna.
 

mry

Medlem
Då jag har guldstatus, men inte kommer att ha tillräckligt med nätter/poäng för att återkvalificera mig har jag funderat på aktieköp. Ser nu dock på mitt konto följande:
Tier level
Gold Elite -- Expires Feb 2017
Gold Elite -- Effective Mar 2017

Jag tolkar det som att jag får behålla Gold. Eller?

För med står det olika nivåer från mars så det verkar så. Kortet du har nu gäller tom sista februari och från 1 mars har du den nya nivån.
 

BAS

Medlem
Blev dina "roll over"-nights helt nollställda istället för att bli överförda? Dvs det du hade tjänat in utöver silverstatus. Det är isf en ledtråd också.
Tror att förklaringen kan vara att jag hade två konton som jag slog ihop under året. Blev nog något knas med statusen vid den "mergeningen".

Skulle vara spännande att få reda på exakt grund för behållen status, men jag kommer knappast kontakta CC för att få reda på det. De kanske "rättar till misstaget" då.
 

Timmy

Medlem
Fick CCG genom statusmatchning och har nu två korta frågor.

1:Brukar ni ta upp det med receptionen om ni inte får en uppgradering om ingen orsak ges?
Jag fick välkomstmeddelande samt lite godis som välkomstgåva men ingen uppgradering.

2:Hur lång tid brukar det ta innan ni får era Gold Points? Jag checkade ut i onsdags och har ännu inte fått mina poäng och jag tror nog knappast att SAS är snabbare än CC.
 

aldrighemma

Medlem
1. Jag brukar bara diskret fråga om mitt CCG nummer ligger i bokningen vid incheckning för att göra incheckningspersonen uppmärksam på att jag är CCG. Inget mer än så, upgrade är igen rättighet, men brukar kanske ske 75% av gångerna. Jag skulle aldrig ifrågasätta en utebliven upgrade!

2. det brukar ta minst en vecka innan man ser poäng på kontot.
 
Toppen