Senaste nytt

Club Carlson Gold Elite

Tänkte boka en natt på Radisson Blu Royal Hotel Copenhagen nästa vecka och inloggad på Club Carlson som Gold Elite member (via American Express Platinum kortet) får jag ett pris på 1545DKK för ett standardrum. Bokar jag via resebyrå t.ex kostar samma rum 1917SEK. Vart är det man hittar förmånerna som Gold Elite member (för inte är det på priset I alla fall)?
Är det samma villkor för rummen? Isåfall kan du begära mellanskillnaden tillbaka. MEN, det är många som har haft problem med det.
 

Nemo

Medlem
Tänkte boka en natt på Radisson Blu Royal Hotel Copenhagen nästa vecka och inloggad på Club Carlson som Gold Elite member (via American Express Platinum kortet) får jag ett pris på 1545DKK för ett standardrum. Bokar jag via resebyrå t.ex kostar samma rum 1917SEK. Vart är det man hittar förmånerna som Gold Elite member (för inte är det på priset I alla fall)?
DKK 1545 = SEK 1917
Club Carlson Reward Benefits - Red, Silver, Gold & Concierge

Samt 2-4-1 kod RSGP1G1 och 4-4-2 kod RSGP2G2
EMEA - 2 for 1
EMEA - 4 for 2
http://www.businessclass.se/forum/threads/club-carlson-gold-förmån-2-4-1-4-4-2-rabatt.8231/
 

Agö

Medlem
Ok så det är egentligen inte batter pris man får för rumen utan bättre "lull-lull" runt omkring.
Korrekt. Du har inga fördelaktiga priser som CCG eller CCC. En stor fördel är dock bokning av 2-4-1 eller 4-4-2 där du faktiskt får en natt eller flera nätter gratis beroende på vilket alternativ du väljer.
 

Bibinski

Medlem
En stor fördel är dock bokning av 2-4-1 eller 4-4-2 där du faktiskt får en natt eller flera nätter gratis beroende på vilket alternativ du väljer.
är dessa 2-4-1's och 4-4-2's något som alltid finns tillgängligt för CCG eller får man bara 1 per år eller liknande ?
 

mha321

Medlem
Dock finns de inte på alla hotell, vid alla datum, och är ett begränsat antal rum per hotell tillgängliga.

Men det finns ingen begränsning till hur många gånger du kan använda det som medlem, så länge de.t finns tillgänglighet.
 

Nemo

Medlem
är dessa 2-4-1's och 4-4-2's något som alltid finns tillgängligt för CCG eller får man bara 1 per år eller liknande ?
Som CCG kan du boka hur många som helst men tillgången är väldigt begränsad, oftast långt fram i tiden. Varierar mycket beroende på ort och hotell.
 

Chrille

Medlem
Ok så det är egentligen inte bättre pris man får för rummen utan bättre "lull-lull" runt omkring.

Jag brukar använda poäng för att boka cash+points och eftersom poängintjäningen är bättre som CCG/CCC så innebär högre status lägre genomsnittligt pris per natt.
 
Toppen