Senaste nytt

Club Carlson Gold Elite

henrik l

Medlem
Det står även "you will also enjoy the exclusive “My Rate” offer that entitles you to a 10% discount off the standard guest room retail rate at all Rezidor hotels, any day of the week." under shareholder benefits. Är detta en standard gold-förmån eller unikt som share holder. Någon som vet hur man sedan praktiskt bokar med rabatten, dvs får man rabatten automatiskt när man bokar via club carlson eller på nåt annat sätt?

Det måste vara för aktieägare. Intressant, borde finnas en bokningskod att gräva fram.
 

MrBeen

Medlem
Är det någon här som är aktieägare som använt denna förmån eller vet hur man skall gå tillväga?
 

Glenn E

Medlem
Jag bor just nu på radisson New World Hotel i Shanghai. Jag fick ett pris på CNY 1670 för 3 nätter istället för CNY 4200 pga att jag hittade ett billigare pris på otel.com på CNY 2200 och använde Radisson prisgaranti där de gav 25 % på priset från otel.com.
Dessutom köpte jag aktier i Redizor och fick guldstatus i Club Carlsson. Så jag fick en uppgradering till ett väldigt stort rum, dock inte business rum. Allt detta genom tips jag fått på businessclass.se .
Appropå förmåner för aktieägare så står det att man ska få 15% rabatt om man äter på hotellets all day dining restaurang men hotellet säger att det är 5% så nu har jag skickat ett mejl till investorrelations@redizor.com där jag ber dem berätta var som gäller och kontakta hotellet med det. Vi får se vad som händer. En fantastisk deal var det iallafall. Ska bli spännande att se om denna rate kvalificerar för poäng.
 

TjudöBoy

Medlem
Fick HH Gold genom tips i annan tråd och statusmatchade sen mitt Club Carlson kort så nu är jag guld även där. Med trippel poäng och guld bonus har jag en bit över 100 000p så det kanske är värt att konvertera över till EB... Synd bara att jag nästan bara bor på priser som inte berättigar till poängintjäning :(

Va menar ni med detta, har HH/CC samma system som Scandic att man ej får poäng berättigade övernattningar om priset är för billigt??
Bor själv ganska ofta på Skandic med "travel agency rate", kostar skit å ingenting men renderar inga poäng! :(
 

agehall

Medlem
I princip ALLA hotell och flygbolag har någon form av industry rate som inte ger poäng. De flesta har även rates för vanligt folk som inte heller ger poäng men kan vara snorbilliga.
 

flapps

Medlem
Hallå

Då fick man ett mail idag att dom statusmatchar mitt A-club Guld och Hilton Guld så nu fick jag Gold Elite också... Mycket trevligt :)
Tack för tipset..


/ flapps
 

maba

Medlem
Hallå Tommy, jag vill bara tacka så mycket för tipset. Jag följde ditt råd och gjorde samma sak vilket resulterade i att jag numera har ett CC Guld Elite medlemskap. Tack ännu en gång
 

agehall

Medlem
Checkade just in på Radisson blu Lagos och blev uppgraderad till ett business rum samt fick en flaska rödvin som välkomstpresent. Mycket trevligt! Jag är även imponerad då jag blev tvungen att boka via hotels.com (Radisson själva sa att det var fullt!) och när jag kom hade de redan kopplat ihop mitt namn med mitt CC konto så min CCG status var redan registrerad och allt!

Dessutom lyckades jag hitta ett businessklassrum till nästa vecka, som var 30% billigare på hotels.com, så förhoppningsvis får jag en prismatchning där också. :)
 

Glenn E

Medlem
Nu har poängen kommit in för min vistelse på Radisson New World Hotel i Shanghai. Detta trots att det var ett väldigt lågt pris mha Radissons prisgaranti på 546 RNB per natt. 30000 poäng för 3 nätter blev det pga trippla poäng.
Jag såg just att Club Carlsson Gold elite medlemmar kan boka weekend vistelser och få andra natten gratis.
T.ex Park Inn Munchen för 79 Euro för 2 nätter inkl. frukost.
 
Toppen