Senaste nytt

Club Carlson Gold Elite genom aktieköp

Erik M

Medlem
Jag har varit i kontakt med Radisson Edwardian i Manchester och i förbifarten nämnt att båda vi som ska bo i rummet är guld. Får se vad det räcker till.

Är det någon som vet hur mycket olika bokningsagenter och receptionister ser om mig som CC-medlem? Ser de hur många nätter jag bott på sistone? Eller ser de bara statusen?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Atom

Medlem
Jag är lite sugen på att gå in i Aktien för att få denna förmån innan uppköp.

Tolkar jag det rätt att uppköpet troligen kommer bli av och att isåfall är man garanterad priset som är satt? Isåfall är det ju väldigt låg risk då kursen ligger under budet. Få ett guldkort samt tjäna lite pengar på kuppen kan ju inte skada.
Har vi någon som är duktig på aktiemarknadsrätt eller börsen i allmänhet som kan verifiera att min tolkning stämmer?
 

Atom

Medlem
Jo det förstår jag. Min fråga är bara om det är vettigt att gå in i aktien nu med stundande uppköp och om min tolkning ovan är korrekt. Alltså att det är mer eller mindre riskfritt att gå in nu i och med uppköpet.
 
Jo det förstår jag. Min fråga är bara om det är vettigt att gå in i aktien nu med stundande uppköp och om min tolkning ovan är korrekt. Alltså att det är mer eller mindre riskfritt att gå in nu i och med uppköpet.
Aktier är aldrig riskfria vill jag påstå.
Vad kommer hända med småspararna efter ett potentiellt uppköp? Svaret på den frågan är guiden som indikerar om det är vettigt eller ej.
 

Atom

Medlem
Aktier är aldrig riskfria vill jag påstå.
Vad kommer hända med småspararna efter ett potentiellt uppköp? Svaret på den frågan är guiden som indikerar om det är vettigt eller ej.

Jag är såklart medveten om att aktier inte är riskfritt, där av min skrivning "mer eller mindre". Dock tolkar jag det som att om pliktbudet går igenom så kommer majoritetet alltså köra över minoriteten. Med andra ord köps minoriteten ut. Idag ligger aktien under vad budet ligger på därför skulle man tjäna på att "köpa" sig ett guld. Med andra ord är det precis det jag frågar som du säger är det som avgör.

Jag undrar därför bara om min tolkning stämmer. Frågor om hur många aktier man ska köpa och varför man köpt är inget jag undrar över.
Jag efterfrågar om någon som är bättre än mig på aktiemarknadsrätt kan svara på frågan. Tidigare i tråden fanns det indikationer på detta. Men sedan dess har det ju hänt lite med bland annat ett par uppskjutna bud. Om inte annat får jag väll gå till juridiska biblioteket och fräscha upp mina insomnade kunskaper inom aktiemarknadsrätt.
 
Toppen