Senaste nytt

Club Carlson Gold Elite genom aktieköp

Mikael

Medlem
Jag fick svar :) Och det efter endast ett par timmar. Och statusen stämde, de hade uppgraderat mig. Var lite imponerad hur snabbt det gick. Nu är det bara guldkortet som saknas.
 

jth

Medlem
Last edited:

seat56f

Medlem
Kan också fråga angående aktierna: Går det bra att köpa till depå eller gör de någon kontroll i aktieboken att ditt namn finns där?

Jag får inte intrycket att de kontrollerar ägandeskapet, men för säkerhets skull skulle jag köpa aktier till min depå - inte till en kapital- eller pensionsförsäkring. (Jag vet inte vad du menar med depå ovan. I en vanlig aktiedepå står du som ägare till aktierna.)

Kom ihåg att det vid årsskiftet lanserade Investeringssparkontot (ISK) ger samma (i stort sett) skattebelastning som en kapitalförsäkring, men du står personligen som ägare istället för att förvaringsinstitutet gör det.
 

Glenn E

Medlem
Det borde funka med en kapitalförsäkring också för du kan ju skicka en kopia på transaktionsnotan och där står ditt namn även om du äger aktierna indirekt i en kapitalförsäkring. Det tar väl tid att komma med i aktieboken?
 

forastero

Medlem
Detta kanske har besvarats tidigare men i så fall hittar jag inte det: Ska man skicka med nån speciell information när man mailar om att man är aktieägare? Dvs vill de ha något "bevis" eller kan de kolla upp det själv?
 

jth

Medlem
Jag skickade in en kopia (skärmdump) på min köpnota förra veckan via mail till adressen nedan och fick tillbaka detta idag. :D


Hej jth



Ditt konto har uppgraderats till Gold Elite. Vi har beställt ett nytt medlemskort åt dig, som du borde få inom 4-6 veckor. Tills dess kan du tjäna poäng genom att uppge ditt medlemsnummer när du bor på våra hotell. Hotellen kan se ditt status i sina system. Vänligen kontakta oss ifall du har flera frågor.


Med Vänliga Hälsningar,
 

Pandion

Medlem
Har nu också testat detta. Skickade ett mail till kundservice om att jag köpt aktier (engelska kundservicen). De bad om att få se ett bevis för att jag köpt aktier. Skickade med en skärmdump på själva aktieköpet vilket direkt godkändes och jag blev åter uppgraderad till gold.

En fråga dock. Denna prisgaranti som det pratas om här på Radisson/CC. Hittar inget på hemsidan. Vad heter den officiellt?

Vore bra att veta när och om man skall bråka med kundservice...
 
Toppen