Senaste nytt

Club Carlson försöker fuska med rate guarantee / prisgaranti

Vet inte om detta är rätt tråd, men Carlsons prisgaranti fungerade utmärkt. Kommer att bo på Park Inn Malmö för 647:- för att standardrum efter att jag hittade ett billigare pris online. Ett mail och 6 arbetstimmar senare fick jag en ny, billigare reservation. Nu återstår att se om uppgraderingar osv ges när jag har gjort såhär. :)
 
Last edited:

ErikOM

Medlem
Jag har alltid blivit uppgraderas oavsett vilken site jag har bokat via. Däremot testade jag deras prisgaranti (ett solklart fall tyckte jag) men dom köpte det inte och efter 4-5 mail fram och tillbaka med deras customer service så gav jag upp. Riktigt dåligt hanterat tyvärr!
 

agehall

Medlem
Club Carlson försöker fuska med rate guarantee

Jag försöker prismatcha en stay på Park Inn om en vecka. Jag skickade URLen till siten och allt annat via deras formulär och fick idag svar att siten inte har någon tillgänglighet på det datum jag angivit.

Givetvis gick jag tillbaka till siten och kollade och fann då att de visst listar hotellet som tillgängligt och att priset tillochmed sjunkit med 2 NOK. *SUCK*

Istället för att faxa in en screenshot (vilket de bad om) har jag nu skickat mail tillbaka med en. Får se vad de säger, men jag blir lite trött på dem och det faktum att de försöker slingra sig hela tiden. Ska de ha en garanti så får de väl leva upp till den!?
 

Dr. Miles

Expert
Jag håller med.
Min kollega bokade ett rum på Marriott hotell i Thailand och några veckor senare hittade hon samma rum med frukost billigare än vad hon hade betalat.
Hon fyllde i online formulär och väntade på svar från Marriott.
Dagen efter fick hon svar från dem som sa att hennes claim kvalificerade inte då det inte var samma villkor.:eek:

Men hallå? Det var med frukost OCH billigare!
Jag undrar om var de håller på med...
 

Palazzi

Medlem
Jag har samma erfarenhet av Club Carlson och deras prisgaranti. De försöker hitta alla möjliga kryphål för att slippa undan.

Därför är jag inte heller så ledsen att mitt guldkort nu löper ut, och det blir Hilton för hela slanten.
 

Stefan62

Medlem
Helt rätt på dom bara...

På 80-/90-talet hade "SAS International Hotels" ett motto som löd ungefär "No excuse for not being perfect".

Varje gång det var något så försökte man slingra sig - men jag lyckades få dem att bekänna färg 1991 på "SAS Palais Hotel" i Wien.

Saken var den att TV:n inte fungerade och man skyllde på att det var fel på den allmänna utsändningen. "Skit-snack", sa jag och släpade iväg med "manager on duty" rakt över gatan till "Marriott Hotel" där flera tv-apparater fungerade perfekt i lobbyn.

Lång historia blir kort - Jag fick en svit i några nätter och fri frukost för mig och mitt res-sällskap!

Tillägg/Edit: "No excuse for not being perfect" innebar att att om påpekandet inte rättades till så var rummet gratis!
 
Last edited:

Totopez

Medlem
De gånger jag har försökt prismatcha med CC har det faktiskt (peppar peppar) gått hur bra som helst.
Inga bortförklaringar, inga frågor.

Men bästa minnet är nog när jag lyckades prismatcha W på Lexington 75 USD under lägsta pris per natt.
Och sedan lyckades jag dessutom få en uppgradering från garderoberna de kallar Cozy Room till ett Spectacular, som i alla fall är stort som min tvättstuga...
 

Bringman

Medlem
Det blev ett par mail fram och tillbaka när jag skulle utnyttja garantin i mars.


Dear Mr. Bringman,

We appreciate your submission of a best online rate guarantee form.

We have researched your claim and found we offer a lower rate than
otel.com. The rate we found for a standard room, City view, king bed was

$204 per night plus tax. Please revisit our brand website to adjust
your reservation to the Advance Purchase Offer with the rate of $202.30
per night plus tax. Please note, rates are subject to change.

Thank you for allowing us the opportunity to assist you.

Best regards,

X X
Corporate Customer Service Specialist


Dear Ms. X,


Thank you for your swift reply.


I took a quick look at the Otel.com website and can still find the room
and two nights there for $263 including tax


Please see the attached document.

Dear Mr. Bringman,

We appreciate your recent message.

Unfortunately, the screen shot you have sent us is too large to open in
our system. Please try to resend it to my personal work email,
dsomjana@carlsonrezidor.com.

I look forward to hearing from you soon!

Thank you - best regards,

X X
Corporate Customer Service Specialist


Dear Ms. X,

Here is the screen shot from the otel.com website. I converted the original Pdf to a smaller jpeg.

2012/2/22 X, X <X@carlsonrezidor.com>
Dear Mr. Bringman,

Thank you for providing your screen shots.

Upon review, the screen shot you provided us with is for a room with 2 double beds. The room you are currently booked at is a room with 1 king bed.
Per our Best Online Rate Guarantee terms and conditions, if a rate is found on another website that is more than the equivalent of $1.00 USD, €1 EUR or £1 GBP lower than the best available rate on Radisson Hotels - Great Hotel Deals, Rooms & Services - Radisson.com, Customer Service must be able to confirm that the rate is for the same date(s), the same room type, the same number of guests, the same hotel and the same cancellation and advance purchase policies and other terms and conditions governing the rates must apply prior to awarding the Best Online Rate Guarantee.

Unfortunately, we are unable to honor your claim. We apologize for any inconvenience this may cause.

Please do not hesitate to contact us directly with any further questions or concerns.

Thank you – best regards,

X X - X
Customer Care and Club Carlson Member Services, Americas
T: +1 (402) 501-6150 | F: +1 (402) 501-9166 | X@carlsonrezidor.com
11340 Blondo St | Suite 100 | Omaha, NE 68164-3822 | U.S.A | Carlson Rezidor Hotel Group


From: Bringman
Sent: Wednesday, February 22, 2012 11:30 AM

To: x, x
Subject: Re: New Rate Claim Received (KMM14037819V73193L0KM)

Dear Ms. x,

I dont think the room on otel.com is a room with two king beds. A room with two king beds would be a better room and thus more expensive.

The way I read the information on otel.com is:
Double Room City Vw King
Double (occupancy) Room City View King (bed)

2012/2/22 x, x <x@carlsonrezidor.com>
Dear Mr. Bringman,

Thank you for your recent message.

My apologies, you are correct. The room you found on otel.com is in fact a room with one King size bed. Although, upon further review, we show we still have a lower rate on our website than on otel.com. The rate on otel.com you are presenting to us is $223 per night (before taxes). We have a rate on our website of $202.30 per night plus tax, this rate also includes two drinks in Filini Lounge. Please revisit our website to adjust your rate to the “Hello Blu” rate. Please note rates are subject to change.

If you need any further assistance, please do not hesitate to contact us directly.

Thank you – best regards,

x x - 2547957
Customer Care and Club Carlson Member Services, Americas
T: +1 (402) 501-6150 | F: +1 (402) 501-9166 | x@carlsonrezidor.com
11340 Blondo St | Suite 100 | Omaha, NE 68164-3822 | U.S.A | Carlson Rezidor Hotel Group


From: Bringman
Sent: Wednesday, February 22, 2012 2:46 PM

To: x, x
Subject: Re: New Rate Claim Received (KMM14037819V73193L0KM)

Dear Ms. x,

I can still find the room at otel.com for $112.50/night $225 total.

Please see latest screenshot which I took seconds ago.

Dear Mr. Bringman,
We have researched your claim again and found you are correct in finding a lower rate on another website. We have confirmed the lower rate less 25% for you. Your rate is now $84 per night plus tax. This email will serve as your confirmation for the best online rate guarantee. Your confirmation number of B82YYR6 will remain the same. Please keep this information for your records.
Cancellation Policy:
Cancel today thru Mar 25 2012 = No penalty
Cancel Mar 26 2012 thru Mar 28 2012 = One night plus tax
If you need assistance or need to change the dates of your stay, please call us directly at 1-800-967-9182 and refer to tracking number 2547957. Any change in dates of stay or number of guests may result in a change in rates.
We hope you have a very pleasant stay!
Thank you – best regards,

x x
Customer Care and Club Carlson Member Services, Americas
 
Toppen