Senaste nytt

Club Carlson försöker fuska med rate guarantee / prisgaranti

Dr. Miles

Expert
Jag har fått liknande svar som agehalls.
De hävdar att de inte kan se lägre priset på Otel.com och screenshot som jag bifogade(ca 150 KB) var för stort för deras system.:eek:
Handläggaren som svarade skrev att de gör ett försök till som goodwill och bad mig att skicka screenshot till deras faxnummer i USA.

Enligt mitt modem klarar deras fax bara 9.600 baud(bps).
Använder de Windows NT och gammal fax från 90 talet?:confused:
 
Vilken mail använder Ni? Jag mailar till dubcustomerservice@carlson.com och där har de alltid svarat snabbt och aldrig krånglat. Jag skriver vilka priser jag hittat och klistrar in en länk direkt till sökresultatet. Jag gör även en print screen som jag klistrar in i mailet(mao ingen bilaga). Hittills har det fungerat utan problem.

Hoppas att det går lika bra för Er i fortsättningen.

//Kalle
 

Dr. Miles

Expert
Efter många e-mail fick jag lägre pris till slut.
Park Inn Heathrow för ca 52 GBP per natt inkl. frukost är inte dålig deal. Det kvalificerar tll 44.000 CC poäng kampanj också. :)
 

MartinH

Medlem
Bump.
I mitt fall så är fusket "omvänt"! Hittade en rate på expedia som var exakt 10% off CC's egna, Radisson Waterfront Stockholm, 2490 SEK. Dom godkände på en gång, men i bekräftelsen stod "hotels.com 82 USD"...?!? Har dom gått o letat upp en ännu bättre rate, eller vad?
Tänkte inte mer på det förrän utcheckning idag, men visst, det blev 410 SEK per natt!!! 82 USD minus 25% verkar det som.
1 natt med Friends&Family rate och 3 nätter med BRG, summa 2000 SEK.
:D
 

Jonas C

Medlem
Kikade på lite hotell för vår vistelse i Frankfurt nästa vecka. På Club Carlsons hemsida kostar Radisson Blu Frankfurt €193 för en natt, dubbelrum inkl frukost. Hittade ett billigare pris för B&B rate på samma datum genom hotellsidan Vivastay, där kostade rummet €93.

Vi skickade in ett claim för prisgarantin igår kväll, men har ännu ej fått svar. Hur lång tid brukar det normalt ta för dem att svara?

EDIT: Såg nu att ett rum kostar €79 (ej förbetalt) via Booking.com. Märkligt att de inte har uppdaterat priset på Club Carlson hemsidan…
 
Last edited:
För mig har tagit ungefär en arbetsdag innan jag fått svar(och alltid sänkt pris). Då har jag skickat med en skärmdump på det billigare priset. Lyckades två eller tre gånger. Ett tråkigt resultat av mina claims har blivit att otels.com inte längre publicerar det lägre priset längre... :(
 

drW

Medlem
Vilken mail använder Ni? Jag mailar till dubcustomerservice@carlson.com och där har de alltid svarat snabbt och aldrig krånglat. Jag skriver vilka priser jag hittat och klistrar in en länk direkt till sökresultatet. Jag gör även en print screen som jag klistrar in i mailet(mao ingen bilaga). Hittills har det fungerat utan problem.

Hoppas att det går lika bra för Er i fortsättningen.

//Kalle

Businessclass.se är fantastiskt! Försökt upprepade gånger att få pris på Park Inn Alexanderplatz korrigerat, men ständigt goddag yxskaft-svar från någon. Senast att villkoren från Hotels.com var bättre än deras egna och att det lägre priset därför inte kunde accepteras. Sökte här och simsalabim hittade jag posten ovan mailade dit och omedlebart är priset sänkt och extrarabatten avdragen:)
Tack!
 

Valley

Medlem
Jag har fått liknande svar som agehalls.
De hävdar att de inte kan se lägre priset på Otel.com och screenshot som jag bifogade(ca 150 KB) var för stort för deras system.:eek:
Handläggaren som svarade skrev att de gör ett försök till som goodwill och bad mig att skicka screenshot till deras faxnummer i USA.

Enligt mitt modem klarar deras fax bara 9.600 baud(bps).
Använder de Windows NT och gammal fax från 90 talet?:confused:

Tror jag skickade 5 mail med "screen shot" till dem vid uppgraderingen till Gold. Konverterade till slut bilden till en svart-vit PDF på strax över 100K, då fungerade det tydligen.
 
Toppen