Hej,
Jag bokade ett rum på ett Park Inn-hotell direkt från Raidssons sajt, men min fru hittade senare samma kväll ett likadant rum på samma hotell, med samma villkor (frukost, avbokningsbart, osv) billigare på annat håll, så jag tänkte jag skulle utnyttja deras bästa pris-garanti.
Bokningen gjordes förra veckan, claim skickdes in samma kväll, och det gäller en bokning i april. Morgonen därpå har jag följande i min inbox:
"I have researched your claim; however because it was submitted less than 48 hours prior to your date of arrival, the claim cannot be approved. Per the Best Rate Guarantee terms and conditions, all claims must be submitted at least 48 hours prior to midnight (12:01 am) local time of the hotel arrival date to be eligible."
Jag var trött när jag läste mailet så jag tänkte att "jaha, man måste boka inom 48 timmar innan ankomst för att garantin ska gälla", men nu när jag tänkte efter så.. det är väl en konstig garanti, och det här måste vara en miss från den "Global Best Online Rate Guarantee Specialist" som kollade upp mitt ärende? För jag kan väl inte missförstått detta stycke?
"Det konkurrerande priset måste finnas på en webbplats som är tillgänglig för bokning för allmänheten, med undantag av hotellkedjans webbplatser inom 24 timmar efter bokning av ditt hotellrum på en av våra webbplatser och minst 48 timmar före midnatt på hotellets lokal tid för ditt ankomstdatum."