Club Carlson försöker fuska med rate guarantee / prisgaranti

Diskussion i 'Rezidor Hotels & Club Carlson' startad av Kalle Andersson, 24 April 2012.

1. Kalle Andersson

Kalle Andersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet inte om detta är rätt tråd, men Carlsons prisgaranti fungerade utmärkt. Kommer att bo på Park Inn Malmö för 647:- för att standardrum efter att jag hittade ett billigare pris online. Ett mail och 6 arbetstimmar senare fick jag en ny, billigare reservation. Nu återstår att se om uppgraderingar osv ges när jag har gjort såhär. :)

Last edited: 24 April 2012
  2. Unicornone

Unicornone Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har blivit uppgraderad 4 av fem nätter på Parkinn i MMX

3. ErikOM

ErikOM Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har alltid blivit uppgraderas oavsett vilken site jag har bokat via. Däremot testade jag deras prisgaranti (ett solklart fall tyckte jag) men dom köpte det inte och efter 4-5 mail fram och tillbaka med deras customer service så gav jag upp. Riktigt dåligt hanterat tyvärr!

4. Kalle Andersson

Kalle Andersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    "Trots" mitt lyckade utnyttjande av prisgarantin blev jag uppgraderad och fick en dricka.

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Club Carlson försöker fuska med rate guarantee

Jag försöker prismatcha en stay på Park Inn om en vecka. Jag skickade URLen till siten och allt annat via deras formulär och fick idag svar att siten inte har någon tillgänglighet på det datum jag angivit.

Givetvis gick jag tillbaka till siten och kollade och fann då att de visst listar hotellet som tillgängligt och att priset tillochmed sjunkit med 2 NOK. *SUCK*

Istället för att faxa in en screenshot (vilket de bad om) har jag nu skickat mail tillbaka med en. Får se vad de säger, men jag blir lite trött på dem och det faktum att de försöker slingra sig hela tiden. Ska de ha en garanti så får de väl leva upp till den!?

6. Jag håller med.
    Min kollega bokade ett rum på Marriott hotell i Thailand och några veckor senare hittade hon samma rum med frukost billigare än vad hon hade betalat.
    Hon fyllde i online formulär och väntade på svar från Marriott.
    Dagen efter fick hon svar från dem som sa att hennes claim kvalificerade inte då det inte var samma villkor.:eek:

Men hallå? Det var med frukost OCH billigare!
    Jag undrar om var de håller på med...

7. Jag har samma erfarenhet av Club Carlson och deras prisgaranti. De försöker hitta alla möjliga kryphål för att slippa undan.

Därför är jag inte heller så ledsen att mitt guldkort nu löper ut, och det blir Hilton för hela slanten.

8. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Helt rätt på dom bara...

På 80-/90-talet hade "SAS International Hotels" ett motto som löd ungefär "No excuse for not being perfect".

Varje gång det var något så försökte man slingra sig - men jag lyckades få dem att bekänna färg 1991 på "SAS Palais Hotel" i Wien.

Saken var den att TV:n inte fungerade och man skyllde på att det var fel på den allmänna utsändningen. "Skit-snack", sa jag och släpade iväg med "manager on duty" rakt över gatan till "Marriott Hotel" där flera tv-apparater fungerade perfekt i lobbyn.

Lång historia blir kort - Jag fick en svit i några nätter och fri frukost för mig och mitt res-sällskap!

Tillägg/Edit: "No excuse for not being perfect" innebar att att om påpekandet inte rättades till så var rummet gratis!

Last edited: 26 Maj 2012
    Whiskey, EPOS11, Tommy Palomäki och 2 andra gillar detta.
  9. Totopez

Totopez Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De gånger jag har försökt prismatcha med CC har det faktiskt (peppar peppar) gått hur bra som helst.
    Inga bortförklaringar, inga frågor.

Men bästa minnet är nog när jag lyckades prismatcha W på Lexington 75 USD under lägsta pris per natt.
    Och sedan lyckades jag dessutom få en uppgradering från garderoberna de kallar Cozy Room till ett Spectacular, som i alla fall är stort som min tvättstuga...

Whiskey gillar detta.
  10. Bringman

Bringman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det blev ett par mail fram och tillbaka när jag skulle utnyttja garantin i mars.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!