Senaste nytt

Club Carlson byter namn till Radisson Rewards

Olle K

Medlem
Frågan är om de börjat försämra förmånerna? I fotnoten på Club Carlsons hemsida för early check-in och late checkout står det: "Early Check-In and Late Checkout: is available only when the Elite member is the registered guest. Early check-in and late checkout means two hours prior to or later than the hotel’s published check-in and checkout time. Hotels may require a credit card number on file for the reservation." Jag har för mig att det tidigare inte var specificerat hur lång tid det var.
 

jerixon

Medlem
Klart set blir sämre.... få program som blivit bättre senaste åren kan man ju säga...

Frågan är om de börjat försämra förmånerna? I fotnoten på Club Carlsons hemsida för early check-in och late checkout står det: "Early Check-In and Late Checkout: is available only when the Elite member is the registered guest. Early check-in and late checkout means two hours prior to or later than the hotel’s published check-in and checkout time. Hotels may require a credit card number on file for the reservation." Jag har för mig att det tidigare inte var specificerat hur lång tid det var.
 

fcx

Medlem
Frågan är om de börjat försämra förmånerna? I fotnoten på Club Carlsons hemsida för early check-in och late checkout står det: "Early Check-In and Late Checkout: is available only when the Elite member is the registered guest. Early check-in and late checkout means two hours prior to or later than the hotel’s published check-in and checkout time. Hotels may require a credit card number on file for the reservation." Jag har för mig att det tidigare inte var specificerat hur lång tid det var.

Nä, det har inte stått tidigare. Däremot tycker jag att det är trevligt att man nu faktiskt skriver exakt vad som ingår, så att man kan räkna med det. Dessutom så står det inget om "subject to availability" eller liknande, så man får väl anta att det alltid gäller numera.
 

Berglund

Medlem
Jo, det har stått även förut att early checkin or late checkout är två timmar före/efter publicerade checkin/checkout tider.
Jag var på ett Park Inn i New York i september 2017 och fick ha högläsning ur reglerna för personalen i receptionen. De vägrade först att låta mig stanna kvar, trots att detta var överenskommet redan när jag kom och checkade in. När jag visade guldkortet, lade fram reglerna och läste högt för dem så gick de efter viss möda med på att låta mig stanna två timmar till så att jag kunde åka direkt till flygplatsen vid kl 14.
 

IT-snubben

Medlem
Vill minnas för några år sedan så hade man på söndagar sen utcheckning till kl 18.00, var väl ett av deras argument för att bli medlem.

Det "erbjudandet" finns kvar. Radisson Waterfront hade det för alla gäster nu i söndags 18/2.

Lite surt när jag som nybliven CCG önskar sen utcheckning, får till kl 18.00 och blir jättenöjd, och det sedan visar sig att ALLA gäster sedan fick det. :rolleyes:
 

Elias

Medlem
Det "erbjudandet" finns kvar. Radisson Waterfront hade det för alla gäster nu i söndags 18/2.

Lite surt när jag som nybliven CCG önskar sen utcheckning, får till kl 18.00 och blir jättenöjd, och det sedan visar sig att ALLA gäster sedan fick det. :rolleyes:

Waterfront har kört detta i många år, däremot inte alla hotell i kedjan som åsyftas ovan.
 

mha321

Medlem
Verkar som de är i farten med faktiska ändringar nu. Går man till clubcarlson.com så är siten nere men använder följande felmeddelande:
s_20180301_171823.png


Eller så har det varit så länge och det bara är jag som inte råkat ut för fel? :)
 
Toppen