Club Carlson - Bra värde för poängen

Diskussion i 'Rezidor Hotels & Club Carlson' startad av Lollet, 29 Maj 2015.

1. Lollet

Lollet Medlem

Jag satt precis och kikade vad man skulle kunna boka för cc-poängen.

Eftersom jag är lite sugen på Malta så kollade jag på Radisson Blu St Julians 18-20september, hotellet kostar 44.000 poäng/natt men att boka för pengar samma helg kostar 700euro/natt :eek:
    Det lär visserligen vara något speciellt som händer där just då, men det är väl just i såna tillfällen som det är perfekt att ha poäng :)

Någon annan som har hittat hotell och datum där man får väldigt bra värde för poängen om man jämför med priset i pengar?

2. Henrik_B

Henrik_B Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det tråkiga med CC och de flesta andra hotellprogrammen är att man enbart kan boka de lägre rumskategorierna för poäng. I tex LeClub kan man ju använda point+cash och boka högre kategorier vilket är klart roligare.

3. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag brände 50.000 poäng på en natt i London som skulle kostat ca 300GBP

4. mha321

mha321 Medlem

Fast ganska många CC hotell har ju en "premium award" åtminstone. Det är väl inte hotellets största svit, men det är en eller två nivåer upp i rumskategori åtminstone.

5. mha321

mha321 Medlem

Jag tycker ofta man kan hitta riktigt bra Points+Cash deals. Varit med om att göra samma-dag bokning på hotell i London som gick på antingen £350+ alternativt £105 + 5000 poäng. Två gånger. Bättre värde för 5000 poäng tror jag man får leta efter...

Dessutom tjänar man ju poäng på cash-delen, så det blir i princip ett nollsummespel på poängen.

jumbooze, Elias och Henrik_B gillar detta.
  6. Henrik_B

Henrik_B Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur bokar man Points+Cash hos CC?

7. Håller med om detta. Framförallt i USA så brukar detta vara riktigt bra värde. Och även bra värde i resten av Nordamerika, Västindien och Sydamerika.

8. mha321

mha321 Medlem

Går in på vanliga webbsidan (eller appen). Om hotellet ger points & cash (alla gör det inte) så dyker det upp som en av bokningstyperna i vanliga listan (så samma rum dyker upp två gånger - en gång vanligt, och en gång som points & cash)

Henrik_B gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!