Senaste nytt

Club Carlson ändrar växlingsnivåer mot miles utan förvarning.

Ubbe

Medlem
Nya regler gäller från 20130701.

cc.jpg

Ubbe
 

palmen

Moderator
WTF?
Riktigt illa, efter förra helgens resa hade jag fått tillräckligt för att kunna föra över till 40k UA-miles så jag kunde boka semesterresa tillnågon söderhavsö, detta ändrar ju detta väldigt radikalt.
Nu missade man den möjligheten med någon dag, hade kunnat föra över till 36k UA-miles sedan lång tid tilbaka men väntade på de sista.
 
Last edited:

Najk

Medlem
Fy vad surt! Men det var ju nästan för bra tidigare.
Tajma in en kampanj på Radisson, bo två nätter och vips hade man minst 50kpoäng som kunde bli 8000 miles.
 

OliT

Medlem
Det som gör det så risigt är att Club Carlson kört Flash Sales för bara en vecka sen och sålt stora mängder miles. Nu ändrar man förutsättningarna för att växla in dessa, utan minsta förvarning. Jag har Twittrat till @Clubcarlson och berättat hur jag känner. Ni kanske kan göra samma sak, i hopp om att det dras tillbaka.
 

palmen

Moderator
Jag skrev en post på deras facebook...
Alla som skrivit innan har dock bara fått följande copy/paste svar

Hi, XXXXXX! Thanks for reaching out. Airline redemptions are an important part of the Club Carlson program, and we’ve adjusted our redemption levels to continue to offer a competitive and enjoyable variety of redemption options. Read more about the ways you can redeem points here: REDEEM POINTS FOR FREE NIGHTS AND SO MUCH MORE
 

Najk

Medlem
Det som gör det så risigt är att Club Carlson kört Flash Sales för bara en vecka sen och sålt stora mängder miles. Nu ändrar man förutsättningarna för att växla in dessa, utan minsta förvarning. Jag har Twittrat till @Clubcarlson och berättat hur jag känner. Ni kanske kan göra samma sak, i hopp om att det dras tillbaka.

ja, det är fult. Nu handlade jag inte då jag inte tyckte det var riktigt prisvärt jämfört med poäng som tjänas in vid kampanjer, men hade jag köpt poäng hade jag varit riktigt förbannad. Även om de har rätt att ändra iförutsättningarna när som helst så är det inte riktigt ärligt mot sina kunder att göra det precis när man haft en sådan kampanj.
 

gdaily

Medlem
Det är väl okej att göra "enhancements" men nog fanken måste man ge en månads förvaning (minst) när det handlar om försämringar...
 

Fredrik

Medlem
Gjorde en överföring i sista stund verkar det som. Flyttade 100 000 CC-poäng till UA sista veckan i juni. Det är illa att ändra utan att berätta, riktigt illa.
 

henrik l

Medlem
Som sagt WTF. Det är en rejäl försämring och plötsligt fram den den justering som Marriott gjorde av växlingskursen på den högsta nivån som relativt måttlig. Om man främst är intresserad av att växla hotellpoäng till mil så finns det inga anledningar till att ha CC som första val och incitamenten att skaffa guldkort genom aktieköp har också reducerats i och med detta. Kommer vi att se svarta rubriker i DI i stil med: "Rezidoraktien rasar på Stockholmsbörsen, frequent flyers paniksäljer":D


Dessutom måste jag planera om min strategi för att samla tillräckligt med poäng för att komma in FCT och röka en cigarr:(
 
Last edited:
Toppen