Senaste nytt

Clarion Hotel Post - Sveriges läckraste hotell?

Palazzi

Medlem
Jag har samma intryck. Hotellrummet ganska standard trots executive double, o badrummet väl litet. Konstig planlösning då rummet låg i gamla postdelen: Bl.a. Tv:n var för stor för dem vägg den satt, så stack ut på sidan....o avskärmade en del av rummet.

Frukosten var kaos. Fanns mycket att välja på, men ingen klass på det hela.... hushållsost o skinka. Som en sämre Scandic.

Inga uppenbara fel, men hade förväntat mig ganska mycket mer. Tror det finns bättre alternativ i Göreborg..
 

Moco

Medlem
Kommer få en uppgradering av rum nästa gång jag bor på Post - så slutade mina 2 nätter på detta hotell.
Något annat svar på mina synpunkter fick jag inte.

Rummet inget ont att orda om. Utsikt över Trädgårdsföreningen. Gillade dubbla handfat och att det i badrummet fanns en separat toalett.
Men där stannar det mysiga.

"Riktiga" baren var stängd när vi kom dit. Vi fick sitta i en solkig och tämligen grisig Vrå-bar. När man ber bartendern? ordna så att bordet blir städat/avtorkat fick vi höra att vi fick leta reda på de som hade det som jobb. De som sprang runt var inte intresserade av att städa bord. Var bara att göra det själva.
Old F var inget över det vanliga. Ren standard med massor av is, men varför ? G T där man inte har Tonic på flaska :mad:
Irish C ingen överraskning.
Takterassen man skryter så om var ett bäbisdagis. Bäbissim och barnlek i Poolen. Stolar används som skötbord.
Och, plastglas i baren.

Frukosten får minuspoäng även den.

Dag 2 gick vi till Radisson bar och så bäst av allt, Avalon Bar.
Manhattan, Old F och Margarita serverad i frysta glas. Och med en enda stor isbit i min Old F och ingen is i min Manhattan.
G T med Tonic i flaska som man själv kan fylla på med.
Tack också till bartendern introducerade mig för sockerlag i Old F och inget sodavatten. :)

Att det nu används plastglas i poolområdet är inte annat än genomtänkt ur säkerhetssynpunkt - är standard på många hotell. Förmodligen också en försäkringsfråga.
Hatet av plastglas får nog sättas i relation till den direkta miljön i övrigt.

Inget fel på Radisson's bar heller, men det går ju inte riktigt att jämföra.

Givetvis beror det ju på när man besöker hotellet, men det är svårt att hitta väldigt mycket bättre alternativ i Göteborg. Är det uberlyx man är ute efter är nog Göteborg inte destinationen överhuvudtaget...
 
Bara varit och ätit en gång på Post, kul design och fin inredning, men ingen höjdare matmässigt eller servicemässigt.

OT - Jag gillar barerna på Avalon, Dorsia och Hotell Pigalle (Atelier på taket).
 

Valley

Medlem
Att det nu används plastglas i poolområdet är inte annat än genomtänkt ur säkerhetssynpunkt - är standard på många hotell. Förmodligen också en försäkringsfråga.
Hatet av plastglas får nog sättas i relation till den direkta miljön i övrigt.

Inget fel på Radisson's bar heller, men det går ju inte riktigt att jämföra.

Givetvis beror det ju på när man besöker hotellet, men det är svårt att hitta väldigt mycket bättre alternativ i Göteborg. Är det uberlyx man är ute efter är nog Göteborg inte destinationen överhuvudtaget...

Hört dessa undanflykter om plastglas som en säkerhetsfråga. Sant eller inte skall jag låta vara osagt. Har i Sverige fått riktiga glas vid bassänger på andra ställen.

Kan för övrigt inte se sommar och semesterperiod som en ursäkt till att köra bottenservice. Då skall man sälja hotellet som ett rent familjehotell och inte "skryta" runt som man nu gör, oavsett årstid.
 

Moco

Medlem
Hört dessa undanflykter om plastglas som en säkerhetsfråga. Sant eller inte skall jag låta vara osagt. Har i Sverige fått riktiga glas vid bassänger på andra ställen.

Kan för övrigt inte se sommar och semesterperiod som en ursäkt till att köra bottenservice. Då skall man sälja hotellet som ett rent familjehotell och inte "skryta" runt som man nu gör, oavsett årstid.

Många bara fötter och ev glassplitter är ingen höjdare. Men smaken är olika. Däremot kan jag hålla med dig i övrigt. Men jag anser att man får se till den direkta miljön i sammanhanget.
Sitter just nu på Sheraton Rio, och det är plastglas vid poolen här med. Dock inte någon annanstans.

Jag är nöjd med Clarion. Men det är heller inte mitt första val för någon typ av lyxsemester.
 
Last edited:

Valley

Medlem
Många bara fötter och ev glassplitter är ingen höjdare. Men smaken är olika. Däremot kan jag hålla med dig i övrigt. Men jag anser att man får se till den direkta miljön i sammanhanget.
Sitter just nu på Sheraton Rio, och det är plastglas vid poolen här med. Dock inte någon annanstans.

Jag är nöjd med Clarion. Men det är heller inte mitt första val för någon typ av lyxsemester.

Hade det varit lyx hade jag inte kört Post och inte heller Göteborg
 

Palazzi

Medlem
Hade det varit lyx hade jag inte kört Post och inte heller Göteborg

Verkar vara Upper House som gäller isf. Men inte heller där får man den lyx som förväntas för de ganska hiskeliga priserna. 4.000kr/natt bor man rätt bra på i de flesta städer....på Mandarin Orientel eller liknande.

Shopping är väl heller inte Göteborg så bra på, men bra i nordiskt snitt iaf.

Många bra matställen och kaffér tycker jag. Hög klass på mycket, men kanske inte 3 stjärnor ala Michelin......men hur ofta unnar man sig det egentligen (?)


Gillar Göteborg, men vi kan nog sammanfatta att det inte är den främsta av turiststäder.
 
Toppen