Senaste nytt

City - Arlanda i rusning?

Johanna

Medlem
Tack, om jag siktar på en timme borde jag hinna verkar det som. Jag brukar aldrig heller köra i rusning. Jag hatar köer men behöver bilen direkt när jag landar sen så det blir en kompromiss.
 

RickardG

Medlem
Säger bara en sak.

WAZE!


(Grym GPS-app till telefonen som tar hänsyn till rådande trafik)
Den är grym och jag använder den varje dag, men den har tyvärr (ännu) ingen funktion för att förutse en estimerad körtid i framtiden. Det vore trevligt om man kunde ange start- och slut, samt veckodag och tidpunkt för att få en uppskattning av körtid baserat på historiska data. Förhoppningsvis i nästa version!
 

karho

Medlem
OT: Tricket är att köra före alla andra om man ska ta bilen till Arlanda. Hammarby Sjöstad-T5 gick på 25 minuter häromveckan, men då får man vara ute tiiidigt. Och ha bråttom.
 

Johanna

Medlem
OT: Tricket är att köra före alla andra om man ska ta bilen till Arlanda. Hammarby Sjöstad-T5 gick på 25 minuter häromveckan, men då får man vara ute tiiidigt. Och ha bråttom.
Har förstått det. En kollega som ska börja jobba i Husby fick tipset av grannen att det funkar perfekt om man åker 5.45 men det funkar även 5.50. Men jag har bokad P från kl 8 och tänkte landa ganska precis då. Har ingen lust att stå och vänta utanför i en timme.
 

Mikael S

Medlem
Att tänka på är att det är vinter, iaf enligt Trafikverket, så det är nu 80km/h ända fram till Bredden.
Ngt som många missar och Polisen är som hökar i området just nu.
 

Johanna

Medlem
Men det gick alldeles för bra, inga köer någonstans. Jag låg och puttrade på vägen så det skulle ta så lång tid som möjligt fick ändå stå och vänta 40 min innan jag kunde köra in. Så hade kunnat starta senare men då hade det också kunnat vara mer köer. Trafiken är svår så, väntar man 10 min kan det vara skillnad på nästan totalstopp och inga bilar alls.
 

riche

Medlem
Den är grym och jag använder den varje dag, men den har tyvärr (ännu) ingen funktion för att förutse en estimerad körtid i framtiden. Det vore trevligt om man kunde ange start- och slut, samt veckodag och tidpunkt för att få en uppskattning av körtid baserat på historiska data. Förhoppningsvis i nästa version!

Det kan du! Om du använder Google Maps. Google äger waze så gissar att det bland annat använder data därifrån. Sök vägbeskrivning på google maps och ändra från "åk nu" till valfri dag/tid. Restiden som presenteras bygger på insamlad historiska data.
 

RickardG

Medlem
Det kan du! Om du använder Google Maps. Google äger waze så gissar att det bland annat använder data därifrån. Sök vägbeskrivning på google maps och ändra från "åk nu" till valfri dag/tid. Restiden som presenteras bygger på insamlad historiska data.
Snyggt! Det finns inte i appen och inte heller på waze.com. Där kan man bara välja klockslag, och det är en viss skillnad att korsa Stockholm en måndag morgon eller en söndag morgon :confused:
Google låter mig välja veckodag, precis vad som behövs!
 

Dr. Miles

Expert
@Johanna
Så här ser det ut när man söker på Google Maps just nu.
Det är jättelång kö mot Arlanda nu, enligt @palmen.
Strejk/trafik varningstråden | Sida 83 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Screenshot20151009_04.png


Den tar hänsyn till aktuell trafiksituation, även om det kanske inte är 100% korrekt.
 

Johanna

Medlem
Tack, fantastiskt. Då kan man planera mycket bättre. Mitt fortskaffningsmedel till vardags är cykel. Då behöver man aldrig bry sig om köer. Ska prova nästa gång. Kanske hem från ARN.
 
  • Gilla
Reactions: olo
Toppen