Senaste nytt

City - Arlanda i rusning?

Johanna

Medlem
Behöver ta bilen till Arlanda imorgon och vara där kl 8. Startar från City. Brukar alltid annars åka tåget. Någon som vet hur lång tid det tar att ta sig ut dit i rusning?
 

seat56f

Medlem
Var i city?

Grundtipset är hursomhelst att se till att du kommer upp på E4 norrgående efter flaskhalsen vid Norrtull. Att köra på vid Norrtull funkar antagligen. Är du i östra delarna av city skulle jag t o m kunna tänka mig att köra Lidingövägen ut mot Värtan och ta norra länken, aldrig varit med om kö i den och då kommer man smidigt ut på E4 norrgående. Däremot är det alltid parkeringsplats in mot just Norrtull, oavsett om du kommer från nord (Uppsalavägen S) eller syd (Essingeleden N).

Åker du från stan strax efter 07 bör det inte ta mer än 40min från det att du kommer upp på E4. (Men skit händer, som bekant.)
 

Johanna

Medlem
Jag startar i Vasastan. Jag kan alla smitvägar för att komma till Norrtull enkelt. Men det är inte det stora problemet. Problemet är Norrtull till Kista där det står still på morgnarna. Frågan är hur lång tid det tar att ta sig den sträckan. Utanför rusning tar det mig 20-30 min att ta mig dit. Sen undrar jag om det står still någon annanstans längre fram på morgnarna.
 

nota bene

Medlem
Åker av förklarliga skäl sällan i rusningstrafik, men kan lätt ta en timme från Norrtull till ARN. Brukar bara ta bil/taxi om jag har för mycket bagage att släpa på.

Jag tycker att tipset om Lidingövägen kan vara vettigt.
 

Valley

Medlem
Lilla omvägen via Danderyd och ut i Sollentuna. Du lär slippa köerna, men frågan är om det totalt sätt går fortare.
 

Bryant

Medlem
Ska inte vara några problem. Sällan det står still ut ut stan vid den tiden.

Skulle säga att det tar mellan 35-50 minuter.
 

seat56f

Medlem
Problemet är Norrtull till Kista där det står still på morgnarna.

Inte min upplevelse, jag tycker att E4 N verkar rulla på rätt bra efter Norrtull när jag kört där vid halv åtta, men då kör jag oftast å andra sidan bara upp från norra länken och av direkt mot Solna. Det kanske är längre fram det kör ihop sig?
 

RickardG

Medlem
Inte min upplevelse, jag tycker att E4 N verkar rulla på rätt bra efter Norrtull när jag kört där vid halv åtta, men då kör jag oftast å andra sidan bara upp från norra länken och av direkt mot Solna. Det kanske är längre fram det kör ihop sig?
Instämmer. Jag tycker aldrig det är stillastående Norrtull-Kista. Andra hållet, Kista-Norrtull är en helt annan sak. Beroende på var du börjar bör du kunna ta dig till Arlanda på runt 45 min vid den tiden.
Du kommer fastna någon minut runt Rosersberg också men norrut är det ingen större fara.
 
Toppen