Senaste nytt

CIP Lounge Istanbul och deras SUITS.

Om man får klaga lite på TK så tycker jag att dom borde ha snällare regler och typ "först till kvarn". Ser inte vitsen med begränsningar för vilrum i en lounge. Det har väl inte några andra bolag?
 

Gus

Medlem
Jag har, efter att SAS tabbat sig totalt med vår Awardbokning http://www.businessclass.se/forum/t...ce-awardbokning-på-g.90374/page-4#post-639862 några frågor om turkish loungen i Istanbul.

Min fru och jag ankommer klockan 06.00 med turkish business från Tbilisi. Vi reser vidare klockan 13.00, alltså precis 7 timmar senare, till Minsk. Jag reser vidare med turkish business och min fru med turkish ekonomi (olika klasser pga SAS strulat.)

1. Vi båda har tillträde till arrival lounge väl? Får vi hänga där ändå tills vårt nästa plan går?

2. Har jag som Businessresenär tillgång till antingen vilorummen i vanliga loungen eller tom ett hotellrum?

3. Har man tillträde till vanliga loungen om man ankommer i turkish business och åker vidare i turkish ekonomi? Kan min fru annars betala in sig i loungen? (Den räkningen borde man egentligen skicka till sas).

4. Om vi hittar någon vänlig själ vid ingången till loungen som har guldkort, kan vi be personen gästa in min fru?

5. Vi har priority pass. Finns det annars någon lounge som har sköna vilostolar?

Det är en Awardresa och vi har endast EBB.

Tack!
 

JacobGBG

Medlem
Jag har, efter att SAS tabbat sig totalt med vår Awardbokning http://www.businessclass.se/forum/t...ce-awardbokning-på-g.90374/page-4#post-639862 några frågor om turkish loungen i Istanbul.

Min fru och jag ankommer klockan 06.00 med turkish business från Tbilisi. Vi reser vidare klockan 13.00, alltså precis 7 timmar senare, till Minsk. Jag reser vidare med turkish business och min fru med turkish ekonomi (olika klasser pga SAS strulat.)

1. Vi båda har tillträde till arrival lounge väl? Får vi hänga där ändå tills vårt nästa plan går?
Beror på hur man tolkar TKs site. Som jag läser det är svaret nej.

2. Har jag som Businessresenär tillgång till antingen vilorummen i vanliga loungen eller tom ett hotellrum?
Vilorum ja. Hotell nej.

3. Har man tillträde till vanliga loungen om man ankommer i turkish business och åker vidare i turkish ekonomi? Kan min fru annars betala in sig i loungen? (Den räkningen borde man egentligen skicka till sas).
Enligt svar på fråga 1. Man kan betala för tillgång.

4. Om vi hittar någon vänlig själ vid ingången till loungen som har guldkort, kan vi be personen gästa in min fru?
Ja.

5. Vi har priority pass. Finns det annars någon lounge som har sköna vilostolar?

Det är en Awardresa och vi har endast EBB.

Tack!

Se svar i citat.
Allt detta kunde du hitta på TKs sida. Turkish Airlines Lounge
 

Gus

Medlem
Se svar i citat.
Allt detta kunde du hitta på TKs sida. Turkish Airlines Lounge
Borde jag inte ha tillgång till hotellrum? Enligt Turkish Airlines - Special Service Requests - turkishairlines.com så står det ju att det krävs "7 or more hours (for business cabin passengers)" för att få complimentary hotel accommodation. Jag har exakt 7 timmar mellan flygen, och det finns inget tidigare plan till Tbilisi. Ett gratis hotellrum i några timmar låter ju för bra för att vara sant!
 
Toppen