Senaste nytt

Cimber Sterling i konkurs

Agö

Medlem
Gå tillbaka några sidor på länken så kan du se hur det såg ut innan det klistrades över!
 

xmit

Medlem
Vet inte om jag missförstått dig, men det jag menar är att planet jag såg på CPH såg ut precis som det du länkade till ovan men med det enda undantag att den lilla texten "Operated By Cimber Air " precis bakom främre dörren var överklistrad / övermålad med vitt.

Tack för bildlänken förresten !
 

Agö

Medlem
Aha! Detta stackars plan blir bara mer och mer fördärvat. Ska kolla extra på CPH i eftermiddag.
 

xmit

Medlem
Kolla gärna om du kan se den ( i princip ) helt vita ATR:en också som jag såg. Den stack ju ut lite eftersom det inte är så vanligt med helt vita plan utan företagslogo etc.
( Blev lite osäker nu, Flög CImber fortfarande ATR-42 för SAS så det kan ha varit ett plan med målning motsvarande CRJ´n ? )
Men jag är rätt säker på att den inte hade SAS logo på stjärtfenan... Övermålat / borttaget ?
JAg såg den på lite avstånd så texten " Flying for Scandinavian Airlines " jag jag ju ha missat kanske eftersom den är så pass ljus på vit botten men...

SAS-ATR42 (2) « Bank of aircraft
 

Agö

Medlem
Nytt bakslag idag för det nya Cimber A/S. Förhandlingarna med SAS om att flyga ATR-72 för dem har strandat och 60 anställda (30 piloter, 30 kabinanställda) ser nu dessvärre ut att förlora sina jobb.

Källa: Börsen.dk

60 ansatte i Cimber mister jobbet
 
Kollade idag biljetter till WAW i mitten av juli. Blev ganska överraskad när det fanns möjlighet att välja en LO avgång från CPH vidare till WAW. Detta har jag inte sett innan utan det var en Cimber plan som opererats. Bra att SAS ytterligare utökar samarbete med andra *A bolag.

2012-06-05 13-21-36.png
 

Perra

Medlem
Skakar liv i denna tråd.

SAS kommer per 13 Augusti börja flyga CPH-BLL med en Cimber CRJ2000. 5 turer per dag, biljettbokningen öppnade igår.
 
Toppen