Senaste nytt

Cimber Sterling i konkurs

rob74

Medlem
Ja! Det var ju för väl att jag inte bokade den där resan till Lyon då... Trist med ännu ett bolag i KK.
 

Morgan

Medlem
Den enda flyglinjen som nu helt saknar ersättare (ny eller tidigare konkurrent på linjen) är Köpenhamn-Billund.

Finns väl ett antal turistdestinationer i Europa som Cimber inte hade konkurrens på? Har själv en biljett CPH-Neapel i med Cimber som jag letar men inte hittar vettigt alternativ till...
 

Palazzi

Medlem
Finns väl ett antal turistdestinationer i Europa som Cimber inte hade konkurrens på? Har själv en biljett CPH-Neapel i med Cimber som jag letar men inte hittar vettigt alternativ till...

CPH-DUS-NAP med Air Berlin finns iaf. Men det är klart....varken lika billigt eller smidigt som direktflyg med Cimber.

Annars finns ju alternativet med Norwegian eller SAS till FCO och sedan snabbtåg till Neapel. Se reportage nedan:
http://www.businessclass.se/reserapporter/4496-reserapport-italo-first-class.html
 

Roger J

Medlem
Om det blir ett samarbete mellan flybe/finnair och SAS känns det som att konkurrensmyndigheterna får kalla in allt de har.
 

MarcusC

Medlem
Gällande de rutter Cimber trafikerat öt SAS så verkar det som Cimber iallafall tillfälligt sätter 4 flyg i trafik för SAS produktionen.

Antar detta sker under konkursförvatlaren och ger intäkter till konkursboet.

Cimber sætter fire fly på vingerne
 
Last edited:

mry

Medlem
Tittade just på flygningar från bryssel imorgon med sas när jag ska åka hem för att se hur fullt planet är (SK1590). och man får upp en flygning via cph som flygs av QI och det tycker jag verkade lite konstigt?

2543 :- 3628 :- 6207 :- 13:25 - 17:25 4:00 BRU - ARN
13:25 - 14:55 SK1592 (QI) Bryssel - Köpenhamn (Terminal 3)
Trafikeras av: Cimber Sterling Flygplanstyp: Canadair Regional Jet 200
Mellanlandning i: Köpenhamn 1:20
16:15 - 17:25 SK1424 Köpenhamn (Terminal 3) - Stockholm, Arlanda (Terminal 5)
Trafikeras av: Scandinavian Airlines Flygplanstyp: Boeing 737-600
Lediga platser till detta pris: 6
 

Agö

Medlem
Tittade just på flygningar från bryssel imorgon med sas när jag ska åka hem för att se hur fullt planet är (SK1590). och man får upp en flygning via cph som flygs av QI och det tycker jag verkade lite konstigt?

2543 :- 3628 :- 6207 :- 13:25 - 17:25 4:00 BRU - ARN
13:25 - 14:55 SK1592 (QI) Bryssel - Köpenhamn (Terminal 3)
Trafikeras av: Cimber Sterling Flygplanstyp: Canadair Regional Jet 200
Mellanlandning i: Köpenhamn 1:20
16:15 - 17:25 SK1424 Köpenhamn (Terminal 3) - Stockholm, Arlanda (Terminal 5)
Trafikeras av: Scandinavian Airlines Flygplanstyp: Boeing 737-600
Lediga platser till detta pris: 6


Den har Cimber rullat ett tag för SAS. Ingen rolig upplevelse, jag har åkt den ett flertal gånger. Tidigare körde SAS själva denna avgång med en CRJ 900, givetvis mycket bättre.
 

xmit

Medlem
Såg två st plan på CPH idag som jag misstänker kan vara Ex.Cimber ( Cimber Konkursbo ? ) En ATR & En CRJ.
CRJ´n såg ut som tidigare när den trafikerade åt SAS ( Operating for Scandinavian Airlines ) eller liknande, men saknade den Cimberlogo jag har för mig fanns tidigare också. CRJ´n stod vid gate.

ATR´n var helt vit men taxade bort och parkerade vid övriga parkerade Cimberplan.
 
Toppen